Ridsport Play: Friskare hästar med daglig visitering

I det här avsnittet av Friskare hästar fokuserar vi på en del i hästhållningen som kan tyckas vara självklar. Verkligheten ser dock annorlunda ut. Många ryttare saknar i dag grundläggande kunskaper om sin häst, någonting som kan få förödande konsekvenser. Veterinär Sara Weidenblad guidar oss igenom checklistan som ger full koll på den dagliga visiteringen.
 
Herregud ja! Folk är så dåliga på att kolla sina hästar! Har själv varit den som upptäckt svåra skador på andras hästar TROTS ägarna var där och tex själva tog in sina hästar för att jag märkte att hästarna ej var som vanligt och tittade in på dem. En häst (som inte var min) men som jag ringde ut veterinär till hade inte klarat sig utan vård över natten om jag inte hade sett det:cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I veckans avsnitt av Friskare hästar fokuserar vi på en del i hästhållningen som kan tyckas vara självklar. Verkligheten ser dock...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I Ridsports nya serie Friskare hästar riktar vi strålkastarna mot kunskap och fakta som gör dig till en bättre hästägare och din häst...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp