Ridsportens framtid är hotad – då drar världscupcirkusen till Saudiarabien

Ridsporten gör det inte enkelt för sig.
Mitt i den värsta storm som sporten har upplevt – där dess blotta existens ifrågasätts – riktas nu alla blickar på Saudiarabien.
När årets världscupsegrare i såväl hoppning som dressyr ska utses sker det i ett land där både mänskliga rättigheter och djurens rättigheter inte alltid står högt i kurs.
 
Dom ryttarna som väljer att tävla och stötta detta landet vilket dom indirekt gör när dom väljer att tävla där har jag otroligt svårt att fortsätta stötta. Gäller alla sporter iofs, eller alla människor iofs som stöttar dom.

Men om ryttarna redan då när "det var det enda landet som ville ha finalerna" sa nej? Vad hade hänt då? Landet var ju liksom inte bättre då än vad det är nu..
 
Kommer inte titta alls på eländet, har mailat FEI och kritiserat dem för valet av land samt frågat hur/om de ställer några krav på styret i landet. Skickade också med en film från Amnesty och frågade på vilket sätt den här kvinnan och alla andra samt hbtq-personer gynnas av att de lägger tävlingarna där?
Förväntar mig iofs inget svar.


 
Kommer inte titta alls på eländet, har mailat FEI och kritiserat dem för valet av land samt frågat hur/om de ställer några krav på styret i landet. Skickade också med en film från Amnesty och frågade på vilket sätt den här kvinnan och alla andra samt hbtq-personer gynnas av att de lägger tävlingarna där?
Förväntar mig iofs inget svar.


Usch vilka äckliga myndigheter de har i det landet! Vidrigt också hur mycket makt man kan ha bara man har jävligt mycket pengar :turd:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Till helgen avgörs den penningstinna hopptouren GCT i Saudiarabiens huvudstad Riyadh – ett land där bristen på mänskliga rättigheter är...
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp