Ridstigar får maka på sig för nya bostäder

Artikeln får inte med ens hälften av hur galet det här är. Rider på ridklubben som drabbas och kommunen har gjort upp planerna för området med antagandet att vi ska ha flyttat ... men sen har den del av kommunen som skulle ordna annan plats åt oss inte lyckats med detta. Så nu försöker de bara köra över oss och alla ridande i området. Man skulle kunna tro att det handlar om två helt olika kommuner för det finns ingen koordination som helst.
 
"Ridning är en tjejsport och den ska inte vara styvmoderligt behandlad men det går inte att ha hästar mitt i stan."

Det här får mig att se rött. Vilken idiot denna Gunbritt Ornée verkar vara... Jag bor väldigt nära, men drabbas inte då jag har min häst i Kungsbacka där jag jobbar. Det är jag glad för när jag läser artikeln. Det är väl klart att det finns plats för hästarna. Om man vill.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst har dött efter en krock mellan en lastbil och personbil med tillkopplat hästsläp längs E6. Trafiken längs sträckan är just nu...
2
Svar
24
· Visningar
2 034
Senast: Kjerulfia
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsports-EM i Göteborg blev en publiksuccé och hos ryttarklubbarna i området är det minst sagt lapp på luckan. – I snitt får man köa i...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Gunnebo slott och trädgårdar måste öka sina intäkter för att på sikt bli självförsörjande. Förslag som nämns är 4H-gård, utökad...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Partille ridklubb bygger om för 30 miljoner kronor och nu ska ridskolehästarna gå lösa. Systemet kallas lösdrift och ska koppla samman...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp