Ridstövel färg hjälp!!

Hagstadius

Trådstartare
Har köpt ett par begagnade ridstövlar från CRW. De är bruna och har tappat lite av färgen på vissa ställen, men det är inte det största problemet, de är sköna och gå i osv.
Nu till det jag vill fråga er.
Vilken skokräm ska man använda för att få de mörkbruna? De är nu mörkbruna på de ställena de har blivit "skavda" eller färgen blivit sliten och på resten typ ljusare mörkbrun. Kan man inte ta skokräm (färgad) i den ljusare mörkbruna eller gör det då ingen skillnad på den delen som är mörkbrun eller måste jag "färga" hela stövlarna mörkbruna för att det ska bli rätt färg? :P

Även vart man kan köpa runda skosnören till ridstövlar, helst ca 1,5m långa då de går från foten och hela vägen upp så det behövs långa. Helst bra kvalitet och inte för tjocka eller dyra!

Sv: Ridstövel färg hjälp!!

Prova olja, typ vanlig rapsolja. Lädret brukar bli mörkare då, man brukar få smörja några gånger tills man får den färg man önskar :)
Annars borde det finnas brun skokräm att smörja med.
Skosnören brukar finnas på skoaffärer även typ Åhléns och Coop, jag köpte på Coop kostade typ bara 20 kr för ett par!

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 438
Senast: Wingates
·
Utrustning Jag har nyligen köpt ett par bruna CRW ridstövlar begagnade. Det är absolut inget fel på stövlen men jag undrar en sak. Jag har bara...
Svar
1
· Visningar
2 686
Senast: gulkiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka