Ridstövlar för extremt tjocka vader

Oxxx

Trådstartare
Finns det? Då menar jag verkligen tjocka vader.
Var och provade några ridstövlar på Horse Show, även de vidaste skaften de hade var för smala :crazy: :o :( .
Någon som vet nått märke som har riktigt vida skaft? Cavallo går bort eftersom de är så stela. De ska vara med snörning. Kan dessvärre bara lägga ut 5000 kr.
Så snälla bukare, hjälp mej nu att hitta ett par ridstövlar :bow:

Sv: Ridstövlar för extremt tjocka vader

Prisklass? Om du kan tänka dej att betala mycket kanske måttsydda är ett alternativ?

Kan dessvärre bara lägga ut 5000 kr, så jag tror måttbeställning går bort..... :crazy:

har ett par från könings och dom mått bestälde jag för mina skaftvidder fans inte heller men det kostade inte mer än att dom skulle ha haft dom på lagret och då fick jag dom exakt så som jag ville med fot höjd och vidd.

EXTREMT?! Är du dum eller? :smirk:
Jag har 41-42 och de är bara XL enligt alla storlekar som jag provat...

Tro mig, finns flera här på Buke som har 43-45 cm i vader å har hittat stövlar! Sök på "Breda vader" eller nått så kommer du hitta en relativt ny tråd om sånna stövlar!

Haha, jo de i globen sa ju att de var väldigt stora :p . Men jag har bara 40-41 cm i höjd ;)

Finns ju tom graninge och mouantin horse till din vadvidd. sök på trådar, jag har gjort en bla, minns inte vad den heter dock, där finns länkar också, fina stövlar med snörning för 1200 om jag inte minns fel!

Det har varit två eller tre trådar uppe om detta under de senaste 2-3 veckorna och alla har fått svar. Sök. Tips på sökord är Sarm Hippique.

Tack för tipset, men stövlar från MH och Graninge är tyvärr inte det jag söker.

Har sett dessa trådar, men tyvärr hittar jag inte några stövlar iaf.
Treadstone (stavas?) vill jag inte ha, och Sarm stövlarna har inte mina mått :( .

Provade du de italienska stövlarna för 2500 kr hos Horse International på Globen?

Sarm stövlarna går att specialbeställa för under 5000

Jaha ja :) .. det visst jag inte... man tackar för tipset! :bow:

Vet du om det finns Sarm med snörning och UTAN dragkedja?

Senast ändrad:

tack för sidan! hittade några stövlar där :D :bow:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: sweep
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 452
Senast: Zoya
·
Utrustning Hej, jag har tänkt köpa ett par ridstövlar då mina ridskor gör så att jag får ont i fötterna. Men jag har så tjocka vader så jag kommer...
Svar
6
· Visningar
1 543
Senast: Mariaauto
·
Dressyr Jag håller precis på att banta bort ungefär 10 överflödskilo som hade smugit sig på under de senaste åren. 7 av kilona är nu borta. Jag... 2
Svar
21
· Visningar
6 234
Senast: Pussmule
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka