Ridstövlar -göra skaft smalare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare missan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 262
M

missan

Går det? Jag har fått ett par läderridstövlar som är för vida i skaftet -går det att göra det smalare? Kanske sätta i dragkedja på en gång?

Hoppas på en budgetlösning!! :crazy:

Sv: Ridstövlar -göra skaft smalare?

Jag gjorde ett par ridstövlar smalare i skaften för ett par år sedan. Däremot så blev det inte så bra då man tydligt kunde se vart hon tagit in då sömmen vid dragkedjan var fult gjord.
Men det beror ju såklart på hur duktig sadelmakaren är, min avr väl ingen stjärna..

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 314
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 711
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31