ridstövlar (igen igen igen)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare coscos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 362
C

coscos

om man har 35 cm i vadomkrets på det bredaste stället MED ridbyxer och strumpor. Vad skall man ha för vidd på ridstövlar då? finns det något riktmärke så dom sitter bra? mina jag har nu är normala (38) och det är för stort! hjälp mig snälla??

Sv: ridstövlar (igen igen igen)

Du bör ha stövlar som är 36 cm vida. Både König och Cavallo har läderstövlar med många olika standardmått och i olika modeller.

ok...
tack! synd att dom har så dyra stövlar sucka... jag får nog gå upp i vikt i stället :)
eller hitta begangnade..

Mina Perfect från Globus (har jag för mig) är sk vida i skaften, men jag är bara 36 cm på bredaste stället. De passar perfekt i storlek 39!! Hade jag däremot beställt 38, min vanliga skostorlek hade det nog vart kört...

Jag beställde dem från www.hästbutiken.se, på vinst och förlust. Och hade nästan väntat mig att de skulle vara alldeles för vida. och som tur var fanns de inte kvar i 38!! :D

De är helt enkelt perfekta!!! ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
722
Senast: Badger
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈