Ridstövlar (SG)***

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hopplapolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 717
H

Hopplapolle

Jag har precis köpt ett par nya måttbeställda Cavallo stövlar men de passar inte!!:cry: Har redan skickats tillbaks en gång för att göra om dem men det funkar bara inte!

Har nu tittat på andra märken och fastnat för Sergio Grasso Vicenza stöveln:) Den ser iaf snygg ut på bilden;) Gillar även Sergio Grasso Sanremo, någon som har nån av dem? Vad tycker ni om dom, Pris + vart man kan köpa, sjunker de mkt och slits de mkt på insidan av benet snabbt? (tycker det inte är något vidare snyggt när de blir stora ljusa fläckar på insidan;))

Malin Baryard stöveln (tretorn) har jag bara hört gott om! Men är det endast en hoppmodell eller finns det någon som rider dressyr i dem också:bump:?

Eller tycker ni att Sarm Hippique, Petrie mf. är bättre på något sätt? Är vilsen i den stora stöveljungeln!:crazy::p

Ingen INFO är onödig!

Tack på förhand

Sv: Ridstövlar (SG)***

Jag tycker också att SG Vincenza ser jättesnygga ut! Funderar på ett par sådana, men har inte sett dem i verkligheten.
De kostar runt 4000-4500 kr I Sverige, något billigare utomlands (som med alla hästsaker).
Sanremo-modellen har lägre båge upptill.

Jag har ett par Sarm nu och de är helt underbara. Har varit jättebra kvalité och inga problem alls med dragkedja eller liknande. Nu är de dock lite för korta och jag letar nya stövlar. Tyvärr har jag för långa ben för den ordinarie måttabellen för Sarm Hippique-stövlarna och de vanliga modellerna går inte att måttbeställa.
Men annars rekommenderar jag dem varmt!

Baryard-stöveln ser jag som ren hoppstövel, men då är ju jag dressyrryttare.;)

Har sanremo en lägre båge? Jag tycker den ser högre ut men det kanske bara såg ut så:p Men vet du vart man kan få tag på Sergio Grasso stövlar?:confused:Jag hittar ingen butik här nere i söder! Är Sanremo eller vicenza hopp eller dressyr stövlar? Jag vill gärna ha en rundformad tå på min stövel, har läst att vicenza har rund men det ser inte ut så på den bilden vet någon om det stämmer?

Så sarm är bra... Är det ett likvärdigt märke som petrie och SG?

Skrev fel, det är Bergamo som har lägre båge.
Sanremo har likvärdig med Vincenza, skillnaden är runt ankeln.

Vincenza är nog varken renodlade dressyr- eller hoppstövlar. De har ju ingen snörning, så därför är de lite åt dressyrhållet, men samtidigt är de mjuka, till skillnad mot de "riktiga" dressyrstövlarna. SG har stövlar som är "mer" dressyrstövlar också, de modellerna heter Firenze och Milano. Har ingen dragkedja och klassiskt utseende.

Jag har hittat butiker i hela landet, även i Skåne där de finns. Ring runt och fråga.

Sarm är i mitt tycke likvärdiga, de är nog till och med lite dyrare.
Petrie har jag bara erfarenheter av Anky-modellerna, som är jättesnygga, men ganska hårda, dvs. rena dressyrstövlar.

Tycker nog att du ska åka någonstans där du kan prova lite olika, eftersom du funderar på både SG, Sarm & Petrie!;)

hur gör du då när du söker butiker, för jag hittar inte en ända!:confused:

Kolla på Equalitylines hemsida.
Men det är ju lättare att ringa runt till butiker i närheten där du bor och fråga om de säljer stövlarna. Alla har ju inte hemsidor!

Jag vet inte om den här butiken är närmast men jag har hittat en i varberg som säljer SG...Men hade gärna sett dem först i verkligheten eller någon "egenfotad" bild!:) Ingen som skulle vilja lägga in?:p Det verkar inte vara spec. många som har den här modellen?

Är det ens någon som har Sergio Grasso stövlar? Bilder:D!! Säg vilken modell det är och sånt! Någon som beställt på varbergs ridshop hur lång tid tog det?

Jag har ett par, modell Vincenza som dressyrstövlar. Använder dom mest på tävling men trivs bra med dom, en av få stövlar jag inte fått skavsår av..
Ang tån så kan man beställa om man vill ha rund eller fyrkantig (jag har fyrkantig).

Jag har Sergio Grasso Bergamo stövlar och de är toppen bra. Denna modell har dragkedja vilket jag föredrar men jag har även god erfarenhet av Vicenza modellen. Sergio Grasso gör jätte snygga stövlar och tillverkas i fint kalvläder. Mycket bra kvalité och jag rekomenderar dem varmt. Jag PM.ar dig om tips om försäljningställe..

Jag har ett par sarm som jag bara älskar. har aldrig haft problem med dragkedjan och dom är fina i lädret:)

Jag har ett par, modell Vincenza som dressyrstövlar. Använder dom mest på tävling men trivs bra med dom, en av få stövlar jag inte fått skavsår av..
Ang tån så kan man beställa om man vill ha rund eller fyrkantig (jag har fyrkantig).

Har pm:at dej ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka