Ridstövlar till långa, smala ben.

Remix

Trådstartare
Hjälper en kär vän att hitta ett par passande ridstövlar.

Längd från ben till knä är 54 cm. "Tjockaste" delen på vaden är 34 cm och runt ankeln/vristen är det 24 cm.Storlek 40-41. Nått som kan passa?;)

Sv: Ridstövlar till långa, smala ben.

jadu, inga fantasipriser men hon är beredd att lägga ut några tusen (6 kanske)

Någon speciell inrikting så som dressyr eller hoppning? Eller ska de vara allround?

Måtta ett par Königs, Petrie eller Cavallo tycker jag :) Har själv samma problem innan jag måttade mina Petrie. (50 hög, 36 runt vaden och 39 i foten)

Hjälper en kär vän att hitta ett par passande ridstövlar.

Längd från fot* till knä är 54 cm. "Tjockaste" delen på vaden är 34 cm och runt ankeln/vristen är det 24 cm.Storlek 40-41. Nått som kan passa?;)

tiiiiiiiiiio

Hålle rmed, måttbeställda ridstövlar är lättast att få bra (dvs. så länge man har någon som verkligen kan ta mått). Och de tre stora märkerna nämnde du också så för Remix vän gäller det att klämma och känna på olika modeller samt försöka tänka vad h*n verkligen är ute efter.

Ah :) Men det är väl de märkerna som håller. (Iof var mina Petrie på lagning i helgen, dragkedjan trasig)

Till TS. Bäst av allt är nog om din vän åker till en välsorterad hästaffär och provar olika modeller. Därefter kan man måtta/ändra vissa mått om det behövs. De märkerna jag nämde har iof ett stort utbud av olika storlekar och kombinationer, så sannorlikheten att h*n hittar en som passar där är mycket större.
Som Salinero också skrev, va riktigt noga med att få tag i en som kan måtta, annars kan det bli riktigt fel!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag hittar verkligen inga ridstövlar som passar mig, jag har så korta ben så alla är för långa. Mina vader får plats i de flesta...
Svar
1
· Visningar
1 726
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023