Ridstövlar - vidd

hjärter_dam

Trådstartare
Jag har hittat ett par ridstövlar på tradera som verkar helt ok, framförallt rätt pris :angel: Har mailat säljaren och frågat om vidd och höjd men inte fått svar. Dock finns följande siffror bifogade i annonsen, de kanske kan säga något om stöveln?

I stövlen står det följande 6 50 38 5. Stöveln är en Petrie storlek 38, något modellnamn vet jag inte.

Nån som kan utläsa nåt från siffrorna ovan, eller har ett par Petriestövlar och vet hur de är i storlek och vidd?

/S.

Sv: Ridstövlar - vidd

50 cm i höjd och 38 i vidden om jag har tolkat det rätt :) Siffran före och efter har jag tyvärr ingen aning om.

jag tolkar måtten såhär
fot 6
vidd 38
höjd 50
5 cm kan tex vara skillnaden på höjden bak och utsida.

stl 6 i fot
USA man 6 = 38
USA dam 6= 36
UK 6 = 39

Ja, så länge det är god kvalité på lädret. :)
Cavallo, Königs och Petrie är tre märken jag vet att man garanterat kan lästa ut om de inte redan lästats ut fullt tidigare.

Billigare stövlar är oftast hanterade på annat sätt att det lädret inte klarar av att lästas.

Ah, jag tänkte på siffrorna egentligen!

Men lästning är också intressant, för jag får inte på mig min ena stövel efter några års uppehåll! ;)
Ska ta med dom till en skomakare och kolla upp det.

Liknande trådar

Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 438
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 698
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka