ridstövlar

Smulaa

Trådstartare
Hej!
Jag vill så gärna ha ett par ridstövlar men jag har 44 i vad mått (rid muskler) hehe :P Vad kan jag ha för ridstövlar då? Dom får inte vara för dyr för jag har inte så himla stor plånbok just nu :/ Vet inte om ni har någon annan sådan här tråd men jag är ny här och första inlägget jag postar så jag orkade inte söka :) *S* Tacksam för svar!

Sv: ridstövlar

Det finns många stövlar i vida, jag köpte ett par MH som jag beställde på internet, kosta ca 1700..
Det är bara att sätta igång och leta runt lite :)

Jag har precis samma problem och mina vader är 43cm. Ingen av de modeller med vida vadmått passar för de är bästa fall 40cm runtom i stl 38-39. Däremot skulle säkert stl 45 passa för där är vadmåttet oftast bättre. Med 18 par sockar i kanske det funkar utmärkt, haha.

Jag har ett par riktigt gamla Mountain Horse som jag får på mig eftersom resåren är uttöjd och spretar åt alla håll. :p

Ska bli intressant att se om det kommer några bra förslag i tråden. :)

Kan rekommendera de bruna stövlarna med snörning från H**ks. Eftersom det är snörning hela vägen upp så kan man justera vidden ganska generöst

Det trodde jag också men det gick inte. Snörade upp dom helt och tog på, drog upp dragkedjan och snörade om. Fick en glipa på ca 3 cm runt vaden trots att jag drog åt så hårt jag kunde.

Jag har 43 cm, ska köpa ett par Mountain Horse snart, Richmond High Rider sitter som en smäck på mig. De har ju väldigt många kombinationer av höjder och vidder, så kolla det!

Ja jag kan hålla med om MH.
Hittade också etto par stövlar från dem som satt perfekt. Lyckades t.o,m prova ett par som var för vida. Har nog aldrig hänt innan

Sarm Hippique har väldigt vida stövlar och går dessutom att få måttbeställda.

Dock lite dyrare än MH men SÅÅÅ mycket bättre...

Så om jag vore du skulle jag rida i det du rider idag ett tag till och spara lite mera pengar så du kan köpa ett par riktiga ridstövlar :)

Annars finns ju Cavallo, Königs mfl som du kan få måttsydda och alla modeller är inte hiskeligt dyra...

Jag köpte ett par vanliga Vida 38: or på rea (kostade typ 300 spänn, tror jag) och sedan lät jag en skomakare vidga dem.

Han lovade inte att det skulle gå, att dragkedjan kunde spricka osv, men jag tyckte det var värt att chansa. Det blev kanonbra! :love:

De vidgades alltså 3-4 cm i vaden, och jag har ett par snygga (=utan resår och snörning) ridstövlar som kostade mig under 500:-. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
637
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 277
Senast: Thaliaste
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka