Ridstövlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Scarlet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 128
S

Scarlet

Idag var jag på Lyckås Ridsport och beställde Cavallo Weltmeister! :banana: Nu lääängtar jag tills dem kommer :love:

Är det någon som har Cavallo-ridstövlar och har något att säga om dem? :)

Sv: Ridstövlar!

jag har ett par Cavallo (från just Lyckås ;)) dock ej weltmeister, men jag är väldigt nöjd med mina!

Jag hade, men när dom efter fem år fortfarande var lika stela och hemska (gick inte att gå över ridbanan med dom utan att man fick ont.. ) så gav jag upp. Hållbara var dom iaf. :smirk:

Hoppas du inte är känslig, då kommer du inte få det så trevligt med dina nya stövlar tyvärr... :p

Usch vad du skrämde upp mig nu. :p

Men jag får väl hålla ut. :crazy:

Mina är inte alls stela, och var inte spec stela som nya heller. Då var det 714 resor värre med Hööks-stövlarna som jag testade innan.....

Jag var och klämde på Hööks.. men oj så hårda dem verkade :crazy:

Vilken av Cavallos ridstövlar har du?

mina förra stövlar var ett par cavallo. Kommer inte ihåg modellen på dem, men jag var nöjd med dem iaf!
Såldes sen eftersom jag väste ur dem

jag har precis beställt ett par cavallo jag med, fast den billigare modellen, vad den nu hette. :p

dom kändes lagom stela utifrån alla jag klämt o känt på så vi får väl se! :)

Jag skulle så HEMSKT gärna vilja ha ett par läderstövlar, men jag tycker tom mina Graninge är skitstela.... :D så det blir inga för mig.

Talent? :idea:

Jag tyckte att dem kändes ganska mjuka ändå, lätta att få på sig, det är ett plus i alla fall. :angel:

Kanske är olika från modell till modell.... Alla ridstövlar är ju lite stela i början, men dom där Cavallo-stövlarna blev helt enkelt aldrig mjukare. :crazy: Jag köpte Recitiligne stövlar istället, sååå mkt mer bekvämt! :love:

jag provade rectigligne åxå och de verkar väldigt trevliga, men tyvärr var alla högerstövlarna för trånga i vaden medan vänsterstövlarna satt perfekt :cry: så det blev inget köp...

Ojdå, har du olika tjocka ben då? Har inte märkt skilland på mina. ;) Men dom är egt lite för korta, så ska nog köpa nya. Enligt Ingdams gammla katalog så ska ju R. gå att måttbeställa, men vågar man beställa nåt från Ingdams? Dom har ju inte ens lagt upp sina varor på hemsidan, och har hört att deras kundservice inte är så jättebra...

mm, mina ben är nog det......men jag hade inte lust att lägga ut ett par tusen :D extra för att få måttsydda, så jag köpte mina Cavallo istället. Dessutom var det lite bråttom, var tvungen att ha ett par stövlar till en tävling....

De Rectiligne jag provade hade dessutom dragkedja och jag känner på mej att jag skulle ha lyckats massakrera den på mindre än 10 ridpass, så det var nog lika bra att det inte blev några såna :D :angel:

PrinceFair skrev:
De Rectiligne jag provade hade dessutom dragkedja och jag känner på mej att jag skulle ha lyckats massakrera den på mindre än 10 ridpass, så det var nog lika bra att det inte blev några såna :D :angel:

Så kände jag också, har lyckats förstöra flera dragkedjor på diverse skor genom åren, så ett par ridstövlar med dragkedja strök jag från listan. ;)

ja talent hette dom! :bow:

sen så kan jag säga att Cavallo visst blir mjukare med tiden. :D

och prince fair: mina ben är också olika stora, och i samråd med försäljaren så beställde jag ett par som passade mitt mindre ben så ska jag lästa ut den andra stöveln, så kommer bägge antagligen sitta perfekt! :bow:

Lizan och Jochanda: Kul att ni är nöjda med era ridstövlar!

Hoppas själv att jag också kommer bli det. :)

Jag har två par Cavallostövlar som jag är mycket nöjd med.
Ett par Weltmeister som jag köpte för några år sen.
De kändes väldigt stela i början. Jag gjorde misstaget att rida med
dem direkt. Det var inte särskilt skönt och jag fick skav av dem.
När jag hade gått in dem (säkert 5-10 timmar) och ridit med dem
ett par gånger så blev de jättesköna!
När jag nyligen köpte ett nytt par (piaffe) så gick jag in dem
en hel dag innan jag red med dem. Den metoden kan jag varmt
rekomendera! För de var lagom mjuka redan från början.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Övr. Barn Någon mer som har barn som vägrar gå till skolan? Hur hanterar ni det? Sonen skolkar konstant och gör allt för att inte komma till...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: cherie
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
563
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka