Ridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lalala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 241
L

lalala

Någon som skulle kunna tipsa om ett par bra och snygga läder-ridstövlar?

Tack! ;)

Sv: Ridstövlar

jag har dessa från mountain horse. dom är VÄLDIGT sköna enligt mej & dom är väl ganska så snygga tycker jag!!! ;) men du kanske vill ha något 'snyggare'?

mountain_high_rider_s051.jpg

:) kostar nog runt tusen lappen har jag för mej, om jag inte minns fel. men går in på deras sida för mer info mountainhorse det finns andra läderstövlar där också. ;)

vad ska du ha dom till? älskar mina parlanti läderstövlar...så riktigt sköna faktiskt! kostar runt 4-5000 tror jag...

Rekommenderar också Mountain Horse. Har den modellen som visas på bild här ovan, gav ca 1300 kr. Jag är klart nöjd med dem, de är mycket praktiska, sköna, och ser okej ut, även om det finns snyggare. Även om jag mest har stövlarna när jag rider så vill jag ha ett par stövlar som man även "kan gå i" och ha på sig i stallet när man inte alltid kan/orka/vill byta, och till det är de jättebra.
Jag tävlar dressyr i dem på lokal nivå utan att skämmas, så till det duger de.. :angel: Har inte råd att köpa svindyra stövlar att bara ha när jag tävlar, som man inte ens kan gå i, bara för att de ska vara snygga..

Just nu suktar jag dock efter MH High Caliber.. :)

Senast ändrad:

har också dem. de är jättesköna. jag köpte den gammla moddellen med lite kortare dragkedja, den kostar 950 på hastbiten.se
annars kostar de nya 1.195 kr på horze.com.
om du ska ha svarta skulle jag nog ta den nya modellen (de har längre dragkedja vilket minskar risken att den går sönder) men om du ska ha bruna skulle jag ta den gammla modellen. de är gjorde i ett lite matt läder som är väldigt snyggt.

Jag har ett par mountain horse sportive high rider :love: älskar
himla sköna också, inte så fruktansvärt dyra heller, 1995,-

Jag har beställt ett par De Niro stövlar, dom är jättesnygga och mjuka. Liknar Parlanti men inte fullt så dyra. Kolla här: http://www.denirobootco.com/prodotti.asp?CATEG=110

Har haft Recitiligne som var sköna, och även Cavallo men dom var Hemska, hade dom i 5 år och dom blev inte ett dugg mjukare. Aj aj...

Dom MH stövlarna som några andra har förstår jag inte ens hur det går att rida i, dom är ju så stora och klumpiga! Har provat dom och kändes som jag knapt kunde röra mig... :p

Centaur skrev:
Dom MH stövlarna som några andra har förstår jag inte ens hur det går att rida i, dom är ju så stora och klumpiga! Har provat dom och kändes som jag knapt kunde röra mig... :p

Då måste det innebära att jag är superörlig, skönt att höra! :p

Buttercup3 skrev:
vad ska du ha dom till? älskar mina parlanti läderstövlar...så riktigt sköna faktiskt! kostar runt 4-5000 tror jag...

Jag vill ha ett par som jag kan tävla i, men ska även kunna ha dom i hemma i stallet och rida lektion i och så...Och dom får ju inte va FÖR dyra, dina låg inte riktigt i min prisklass :rofl:

Någon som har läderridstövlarna från Globus? Hur är dom?

Jacson har ett par läderstövlar för 1800 kr.
De jag har är med dragkedja och snörning... vet inte om man kan få de utan. De är högre på utsidan och är ganska mjuka i skaften. Har dock fått byta dragkedja på dem en gång...

Då måste det innebära att jag är superörlig, skönt att höra!
samma här. jag tycker just att mh stövlarna är jätte bekväma & lätta att röra sej med. ;)

Jag vill ha ett par som jag kan tävla i, men ska även kunna ha dom i hemma i stallet och rida lektion i och så...Och dom får ju inte va FÖR dyra, dina låg inte riktigt i min prisklass
då står jag fast vid att du bör prova ett par mh stövlar. dom är underbara båda att rida & traska runt i stallet med & ett bra pris är det ju på dom också & ganska så fina är dom ju med!! :bow: ;)

:bump:

Tabacco färgade och modellen Augusto. Fick se bild på färgen mocka och dom var mer svarta än bruna så då blev det dom ljusa. Dom kommer nog snart nu! :bump:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
504
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka