Ridstövlar

Terja

Trådstartare
Söker febrilt efter ridstövlar som man kan ha som slit o släng men ändå vara fina att träna i. (Kommer ej att tävla i dom.) Ska kunna vara något varma, så man inte fryser om tårna på vintern, men ändå inte för varma, ridning på sommaren. På vintern kan man ju alltid stoppa i ett par raggsockor men då kommer de antagligen vara jättestora utan raggsockorna. Ska man kanske köpa så man har ett par på vintern o ett par på sommaren?

Har tittat på MH, carlskrona och höga kusten. Vet inte riktigt vad som skiljer dom åt egentligen. Finns det några andra. Länka gärna. Får helst inte kosta över 1500:-

Tips?

Sv: Ridstövlar

puttar på denna tråden för jag vill också ha tips på stövlar i den prisklassen att ha som ''slit å släng'' stövlar:)

Jag har ett mar MH Rimfrost som jag gillar. Inte så farligt dyra heller (800 kanske)
Vet inte om det är så man kan använda dem på sommaren, men en tjej
jag tränar med har använt sina sen en månad tillbaka så supervarma är de kanske inte.

Det är kanske smartast att köpa två par stövlar (om du har råd med det) så det inte blir
jobbigt med storlek.

Jag tycker samtliga du räknar upp är gräsliga men jag gillar inte den modellen av stövel. Och är det den du söker så har jag tyvärr inga tips :crazy:

Jag har ett mar MH Rimfrost som jag gillar. Inte så farligt dyra heller (800 kanske)
Vet inte om det är så man kan använda dem på sommaren, men en tjej
jag tränar med har använt sina sen en månad tillbaka så supervarma är de kanske inte.

Puh! Hade jag använt mina MH Rimfrost när det inte är minusgrader, hade jag flutit bort! :crazy: De är ju hur varma som helst!

Som "slit och släng ridstövlar" har jag använt konstläderridstövlar från Aigle. Kanske inte det bästa fotklimatet i dem sommartid :crazy: , men jag sparar mina Petrie stövlar i alla fall...

Jag tänker en mer vanlig stövel. Här har jag hört att man kan få uppsydda för 1500:- :eek: Har dock inte varit där själv ännu.
Sen kompletterar jag det med ridskor när jag är i stallet.

Som jag skrev: Vad rekommenderar du? andra än dessa?

Vår och höst brukar jag använda mina Graningestövlar, den lite "modernare" varianten. De är inte vackra, men de fungerar bra med en tjockare strumpa innan det blir minusgrader... Dessutom sitter de mkt bättre på foten än Högakusten och andra Graningekopior!

Men då har man ridskor alt gummistövlar?
Jag tycker att granige och dess gelikar är hemskt fula. Min tanke är att ridstövlar går man inte i så när smutsar man ner dem då? :p

Liknande trådar

Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 608
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte... 16 17 18
Svar
345
· Visningar
25 504
Senast: Otherside
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 648
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka