Ridstövlar

Sv: Ridstövlar

Kollade där sen och såg vad som menades..
Så leveranstiderna som står efter storlekarna verkar inte gälla?

Är det så att man "ska" ha släta utan snörning till dressyr och med snörning til hoppning, eller?

JAg har ett par treadstone, de är superbra. KOstade 2200 kr, med snörning då .. :bump:

Jag har ett par cavallo som jag köpt 1998, men förra våren trampade min klant till häst på den ena, först blev det bara ett litet hål, men nu har det spruckit upp lite till.. Som tur är syns det inte så mycket, så de får duga ett tag till...

Sarm, helt klart!:love: Jättesköna redan från början, snygga, mjukt och fint läder!:d

Fast har hört här på buke att man har haft problem med kedjan, men det har jag aldrig haft, och jag har ändå använt dom regelbundet i ett år snart?:confused: Konstigt...

Förresten, finns billigare, jag köpte dom som sagt för 3100kr med snörning!;)

Jag skulle inte rekommendera Treadstones. Min gar spruckit bak mellan resåren till dragkedjan och lärdet, båda skosnörena har gått av en gång och dragkedjan har spruckit (inne på lagning just nu). Dessutom har dom slitits jättesnabbt både på insidan av vaden och nere på foten man har stigbygeln. Jag har haft mina i 4 månader och använt dom 2 ggr/vecka.

*kl*

Jag har ett par jacson, dargkedja och snörning
sitter som ett smäck!! underbara att gå i en hel dag och lika underbara att rida i!
2000 kostade dom också..
I LOVE!!!

Usch, jag gillar inte Jacsons alls... plastigt läder som inte formar sig efter fötterna alls=skavsår. :crazy: Fick stoooora skavsår efter att ha använt dem under ett ridpass!

Har ett par Rectiligne med snörning, vet ej vad modellen heter. Gillar dem jättemycket, supersköna och "satte sig" snabbt :) kostade runt 2000:-

Ska köpa ridstövlar, men jag vet inte vilka.. Helst ska dom ligga under 2-3000kr
Har ni något bra tips på ganska billiga men bra stövlar som passar både till hoppningen och dressyren?

mountain horse har jag ass bra är dom i båda Grenarna :D

Jag skulle inte rekommendera Treadstones. Min gar spruckit bak mellan resåren till dragkedjan och lärdet, båda skosnörena har gått av en gång och dragkedjan har spruckit (inne på lagning just nu). Dessutom har dom slitits jättesnabbt både på insidan av vaden och nere på foten man har stigbygeln. Jag har haft mina i 4 månader och använt dom 2 ggr/vecka.

Samma för en kompis stövlar, hon fick lämna in de på lagning flera gånger, Men lämnat tillbaka dem helt nu tror ja.

jag självska nog köpadom nya mountian horse stövlarna.. Vet inte riktigt vad dom heter...

Ska ha dom med snörning.. tycker dom ärsuper snygga...

Men ska då ha stigbylarna osv till

Va? Jag får inte lämna tillbaka mina :( Har just fått tillbaka dom från lagning av ena dragkedjan, det blev jättefult gjort(vi betalade inte, men ändå) och jag vill inte använda dem mer nu. Lite surt att behöva köpa tredje paret stövlar på 1.5 år.

Jag var och tittade på richmond high rider härrom dagen och dom va skitsnygga och satt jättebra, men defenitivt inga stövlar att ta en promenad i :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 564
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka