Ridstövlar!?

Hoppiloppan

Trådstartare
Någon som vet ett par bra och prisvärda ridstövlar? Ska mest ha dom till att rida dressyr i och helst inte kosta mer än 2500 kr.
Vill helst att de har dragkedja (Lat som jag är...;)) Några förslag?? :banana:

Sv: Ridstövlar!?

Mountain horse sportive highrider har jag och är mkt nöjd. MH har ju även fler modeller runt det priset.

Jag ska köpa mig ett par MH richmond. Den nättare MH stöveln som kostar i min butik 2495:-. De har dragkedja och är riktigt fina!
De andra MH stövlarna är lite grövre och fina de med, de ligger lägre i pris och har även de dragkedja.

Jag har också MH Sportive High Rider och trivs i dem! Nätta och smidiga och snygga :)

Både MH Sportive High Rider och MH richmond verkar jättebra. Tror jag gillar richmond bäst (till utseendet) men är lite osäker med det här med snörning... blir man helt utskrattad om man kommer till en dressyrtävling med stövlar med det?:crazy: Känns mer rätt med "vanliga" stövlar.

Några andra förslag? :banana:

klart att du kan ha snörning på dina stövlar i dressyr. OK om du rider på lägre nivå iaf!:) Man ska ju ha det som man tycker är snyggt och bekvämt!:laugh:

Jag har ett par Treadstone ridstövlar med snörning, jättesnygga och bekväma. Köpte dom för ca. 1300 så dom var rätt så billiga :)

Du kan få köpa min MH sportive high rider.:angel: Knappt använda.;)

Jag har haft ett antal MH ridstövlar av olika modeller, tyvärr har hållbarheten inte varit den bästa, men jag lyckas inte hitta några lika bekväma av annat fabrikat. Det har varit dragkedjorna som har gett sig, men de har blivit bättre med åren.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka