ridtäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 823
U

Uddatyp

finns de ridtäcken som man kan rida barbacka med?
finns de liksom så man kan fästa de runt framma vid bringan o så?
har sett de men har aldri hittat de o köpa nånstans..

Sv: ridtäcken

varför inte bara rida med nåt typ fleecetäcke eller nåt?
iof brukar jag ibland slänga på reflexridtäcket när det behövs och då knäpper jag det helt enkelt över mina ben.. blir lite varmare för en själv då också... fast det måste va rätt bra passform på't om man ska göra annat än å skritta...
Annars har jag på en ullfilt som är såpass stor att jag kan lägga den över mina ben, inte fäst nånstans förutom av mitt säte och det jobbas det dressyr i skritt å trav iaf funkar prima;)

/LillaMy som alltid rider barbacka

ja brukar lägga min fillt så me..men har ine vågat testa galopp med de så en för får en känsla av att de skulle glida.
men de kanske de inte gör?
har ingen sadel för tillfället och hästen är klippt så måste ju rida med nånting..fast brukar ta av filten när hästen är uppvärmd o så..så de finkar ju.
men skulle va bra o ha nåt när man rider ut o så..då kan man ju inte riktigt kasta av filten efter ett tag när hästen e varm.

nåt bra täcke med gjordar och andasfunktion kanske hade varit nåt kanske? blir ju inte mkt större än om du haft ett ridtäcke som du måste plocka av:idea: eller fästa ett ländtäcke i en vanlig täckesgjord

Några tjejeer i "mitt" stall, när dom rider brukar dom ta ett ridtäcke (som man fäster framför sadeln" och knäppa fast det framför midjan. Eller om du har ett fleecetäcke kan du ju lägga på det och knäppa där fram på det lösaste. Jag använder ett av mina fleecetäcken så, på min klippta arabkorsning. Funkar jättebra tycker jag. :bump:

Horseware har ett som man kan ha. Walker heter det, är väl iofs mest tänkt att ha som skrittmaskinstäcke.

Bild:
tacke-rambo-walker.jpg

Blir nog lite halkigt att sitta på bara :p

jag har ett ridtäcke som man även knäpper fram vid bogarna, jättefint.
köpt på hästbiten i stockholm.
grått ylle med svart kantband och guldpasspoal.
har ridit barbacka i det och suttit "i" hålet så att säga, funkade prima.
säkert dåligt ur hur många synvinklar som helst sett men men.

Eskadron har ett som går fram till bogbladen sedan är det bara som en resårbrösta fram som håller det på plats. Tror det är i ett vattentätt material så det kan nog bli halt att sitta på. Vet ej var de säljs tyvärr.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 425
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka