Kalinka

Trådstartare
Letar efter ett bra vattentätt ridtäcke som man knäpper framför sadeln.
Har kikat lite på Horsewares Competition Sheet och även Bucas ridtäcke.
Hur är dessa i storleken, passformen mm?? :confused:
Eller kan ni rekommendera nåt annat bra?
 
Har ikke erfaring med Horseware ridedekken, men hesten jeg rei litt i vinter/vår hadde Bucas ridedekken. Dette synes jeg var veldig fint og hadde bra passform. Vennet prellet fint av, men jeg brukte det bare når det var helt nytt. Du bør nok imprignere det av og til. Størrelsen på Bucas ridedekken er like som vanlige dekken. Hesten brukte vanligvis 145cm i dekken, og samme størrelse i Bucas ridedekken.
 
Ok, det var eg Bucas jag tänkt på från början....men det andra såg ut att vara lite mer prisvänligt :o
Är det nån som vet vart de säljer bucas (ridtäcke då) på nätet??
 
Hej!
Jag vill också ha vattentätt men har inte hittt några lagom billiga o så... :smirk:
Men då kom jag på den brilianta*harkel* idén att, hey, varför inte reflextäcket från Hööks??Då får jag ju reflex och skydd på en o samma gång :banana: fast det kanske inte är så jättebra fodring på det men det kanske man kan be sin sygalna mamma fixa :D
 
Nu snor jag din tråd lite här... :angel:
men var finns HorseWare ridtäcken någonstans på intrenet?
 
jag har ett från jacson, sitter bra, knäpps framför sadel, jättebra! ( o billigt oxå!!)
 
Jag har det blå med vinrött kantband och fodrat med fleece från Börjes för ca 165kr och är supernöjd! Passar hästen jättebra och är varmt och skönt på vintern!
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
416
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
352
Senast: Sol
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 804
Senast: blayenka
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp