Ridterapi!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare plura
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 7 588
Sv: Ridterapi!

Ett allmänt tips till alla intresserade, organisationen Equine Assisted Growth And Learning Association (EAGALA) ordnar kurser i Equine Assisted Psychotherapy (EAP) och Equine Assisted Learning (EAL) i USA och i Europa. Hemsidor:

http://www.eagala.org.uk/ (för Europa)
http://www.eagala.org/ (för USA)

Jag har också kollat väldigt mycket om det finns några utbildningar och hittade en i Skara. Kollla på www.bys.nu. Där finns det en utbildning om rehabilitering med hästar, sen finns ju den där på mitthögskolan som alla redan har skrivit om. Tänkte bara ge ett litet tips!=)

ha de....
/Annika

Mitthögskolan har en högskole utb 45 p på distans.
Kolla deras kurskatalog på nätet.
Har dock speciella antagningskrav. Är själv leg.Psykolog sen 16 år och funderar på att gå den. Jag tycker det är bra med höga intagningskrav, det höjjer kvalitén på utbildningen.

Oj,då, såg inte att tråden var så uråldrig...

Senast ändrad:

Hej,

Jag skulle gärna vilja veta mer om utbildningen! Hur tycker du att den är? Rolig? Svår? Hur mycket praktisk träning gör ni på era träffar? Vad kostar det att bo på Wången? Tack på förhand för svar!

Jag undrar om det är någon som känner till några behandlingshem där man arbetar med rid terapi eller terapi med djur i övrigt? Då främst med personer som har psykosocial problematik?

Jag är snart klar som socionom och skulle vilja jobba som ridterapeut i framtiden.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
854
Senast: Nepenthe
·
Tävling Någon som vet om det kommer bli internationell hopptävling i Stockholm i sommar? Enligt ridsportförbundets hemsida ska det vara det men...
Svar
10
· Visningar
690
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Tuppis
·
Gnägg Äntligen har jag skaffat mig ett konto på Buke! Jag har varit hangaround så länge och läst om era sorger och glädjeämnen under så lång...
Svar
12
· Visningar
1 041
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025