Ridtravare sadel???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chivita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 894
C

Chivita

Har en Ridtravare....travhäst fast endast riden om ni vet vad jag menar ;) Hon är liten o tunn o rak rygg...mera smal ponnykropp.

Behöver nu ny sadel till henne igen och vill ha en syntet..förslag?

Den här Allrond Fish...kan det va någe?
Vad har ni själva till era små smala hästar? (mkh.150 cm)
Tips tips tips Tack! :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridtravare sadel???

Griffin passar ofta hästar med rak rygg, har en Griffin Robert Whitaker hopp till min ridtravare med rak rygg.

Jag är lite tveksam till om fishsystemet fungerar så bra som tillverkaren säger men jag har ingen egen erfarenhet av det så jag kan inte uttala mig om det.

Olympic Jessican kan kanske tänkas passa?

jessic1.jpg

Det bästa tips jag kan ge dig är att ta ut en sadelmakare som kan prova ut en passande sadel åt henne och som du också trivs i. En sån ser om hästen ska ha sadel med kilbossor eller rundbossor tex.
Man kan inte ge tips på sadlar utan att ha sett hästen i fråga. Att hon har smal och rak rygg säger egentligen ingenting..

Lycka till och hoppas du får tag i en passande sadel till din dam!

Jag har bara positiva erfarenheter av Griffinsadlarna.

Men som Domino skriver, ta ut en sadelutprovare! Sadlar är en hel vetenskap.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
320
Utrustning Behöver tips på sadel till min ridtravare med ganska rak rygg som sluttar lite uppåt mot korset, är rund för att va smäcker och har lite...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: super
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Digbil
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka