Ridtravare

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Nerika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 839
Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nerika

Vi har en ny häst i stallet, som kom till oss lite hastigt och lustigt så att säga :angel:
Hon är tagen direkt från travbanan, är riden förut och är nu tänkt som "promenad"ridhäst eller vad man nu ska kalla det...
Har ni några tips på om det är nåt särskilt man ska tänka på nu när hon ska börja att enbart ridas??
Tänker bl.a. på muskler osv... eller är det bara att hoppa upp och rida på liksom? :crazy:
Tacksam för svar!

Sv: Ridtravare

Använd sökfunktionen och sök på exempelvis ridtravare omskolning.
Det finns en hel del i ämnet sedan tidigare :angel:

Immer

Sv: Ridtravare

Är hon riden tidigare? Är hon i full kondition?

Hon är i full tävlingskondition antar jag att man kan säga, eftersom att hon tävlat fram tills nu.
Så som jag har fattat det, så är hon riden lite parallellt med travträningen, lite dressyrriden sades det, fast jag vet inte riktigt vad som menades med det... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 105
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt... 2
Svar
21
· Visningar
1 964
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025