´Ridvantar?

M

miss_willow

Vad har ni för ridvantar? Jag har ett par Mountain Horse svarta ridvantar i nån slags gummimaterial som jag tycker om, de värkar dock inte hålla så bra eftersom de börjat gå sönder... =(
Har ní något tips på bra, billiga vantar?
 
Jag har ett par jättebra! Supergrepp och slitstarka. Inte billiga, men det är det värt. Roeckl tror jag dom heter, Ludger Beerbaum använder (gör reklam för ;)) dom iaf.
 
Jeg har vel utrolig mange par..

Favoritten er Roeckl Light & grip. De er ganske dyre, men veldig gode og slitesterke.

Ellers har jeg et par gamle piab-hansker jeg sikkert kjøpte for 10 år siden. Brukte de ikke så mye i starten, men har begynt å bruke dem nå. De er i skinn, og er også veldig gode. Kostet dog endel.

Av virkelige billige hansker liker jeg dressurhanskene i bomull fra Hööks. Men de slites fort, og ser ganske stygge ut en stund, før det går hull på dem. Men de er ok..

Har også Crockethanskene fra Hööks. De er også ok, og har holdt ganske lenge for min del.

Av vinterhansker har jeg et par i skinn med innvendig fleece som jeg kjøpte på Hööks i fjor vinter. De kostet over 200nok da.. Det står Rider på dem, og har ikke sett dem i katalogen, men de hadde dem i butikken. De er gode, iallfall når det begynner å bli litt kaldt. Ellers må det votter til når det blir for kaldt, men de blir gjerne veldig klumpete å ri med. Men er det kaldt så må man..
 
Jag har en massa olika. Favoriten just nu är ett par från Equipage
 
Jag gillar de tunna dressyrhandskarna som man tex kan köpa på Börjes eller Hööks. På Börjes kostar de 19,95 och på Hööks 23 kr. På vintern rider jag i fleecehandskar, även de från Börjes och Hööks.
 
Jag har ett par Roeckl Light & grip och de är verkligen super!
På hösten/vintern brukar jag ha ett par tjocka skinnhandskar (från KappAhl) och när det blir ännu kallare ett par ridtumvantar...
 
Gillar egentligen inte att ridamed vantar, men nu när det börjar bli regn och rusk och rätt kallt ute använder jag ett par dressyrvantar från hööks (de för 22 eller 23 spänn).
Till vintern har jag fått 3-fingervantar! :love:
 
Jag gillar de tunna dressyrhandskarna som man tex kan köpa på Börjes eller Hööks. På Börjes kostar de 19,95 och på Hööks 23 kr.

De enda handskarna jag någonsin använt, och jag har inga planer på att byta! :D Tycker de är väldigt hållbara i förhållande till priset (mitt första par höll ett par år), lagom tjocka (så man inte förlorar för mycket rörlighet) och med bra passform. :D
 
Mina favoriter just nu är Crouchéehandskarna från Hööks, med virkad ovansida. Jag har de blåa. :cool:

Sen har jag CRW Fleecehandske från Hööks, ljusblåa är mina. Jättesköna men har inte varit kallt nog för att använda dem än.

Sedan har jag en bunt (hög) med fingervantar, tumvantar etc, som är "vanliga" vantar. Men de är jättesköna och praktiska ändå. Och varma! :banana:
 
Fingervantar med noppor.
Har ett par chrocheevantar också men dom är så otympliga och man blir så stel och orörlig i handen av dom..
 
ångrar nästan att jag köpte miina mountain horse. De kosstade över hundra kronor och då var det rea? sömmarna håller på att gå upp och jag köpte dem för ca en månad sen. Hade ett par ridvantar från hööks med virkad "översida" eller vad man sak säga de höll i tre år men sedan nöttes de sönder.
 
vanliga vantar. fodrade fingervantar som jag köpt på ica, eller varma tummvantar. funkar bra vikket som tycker jag!
 
SÅna har jag med, fast mina går sönder ganska snabbt... Jagä r nog ganska oförsiktig... :smirk: det gör iofs. inget att de inte håller så länge då de är så billiga :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
580
Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 256
Senast: Seaside
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
846
Senast: Anna-KarinO
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 123
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp