Ridväst hjälp :(

mausan

Trådstartare
Hej, kollar runt på ridvästar, men behöver hjälp storleksmässigt.

Mina mått:
axlar: 95 cm
byst: 86 cm
midja: 64 cm

En racesafe ridväst i vuxen x-small skulle passa mina mått när de gäller axlar och byst, men min midja är för smal.

Min fråga: Spelar det någon roll? Personligen tror jag att det spelar en del roll eftersom jag vill att den ska sitta åt lite i midjan. Ska åka och prova men vill kolla först här på buke om någon klok har nå tips :bump:

Sv: Ridväst hjälp :(

Har haft samma problem och har hittat två västar av billigare märke i typ vuxen XS som har varit tillräckligt små. Har provat typ 10 olika västar i små storlekar (vuxen XS/Barn L) och är de tillräckligt smala är de typ barn M och för korta.. Mitt tips är alltså att prova flera olika först och inte t.ex. beställa på nätet förrän du provat en modell som du vet passar.

Sv: Ridväst hjälp :(

Det är jättesvårt med västar!
Jag hade samma problem innan jag gick upp en hel del och inte längre var så smal kring midjan.. höhö. Not a problem anymore..

Men sen är det ju också så att västen ska passa rent kroppsmässigt, alltså inte bara efter måtten. I fram ska västen täcka alla revben, och i bak, beroende på hur lång den är, hela ryggen/svanskotan. (det finns ju olika modeller som är olika långa, vet inte hur det är med just race-safe)
Något som är bra är att fråga om hjälp i butiken, samt kunna provsitta i en sadel med västen på för att undvika att västen slår i bakvalvet på sadeln så den trycks upp.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 560
Senast: lady_vip
·
Utrustning Ja, hur är egentligen KLs storlekar? Jag tycker mest att det är massa X före S:en och så (dvs. väldigt stora).... Nej, men jag har...
Svar
6
· Visningar
3 673
Anläggning Ja kära bukefalister och sketch up människor!! Behöver er hjälp!! Jag förstår mig inte på sketch up, å har väl inte tålamod att lära...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: n33Lu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka