Riktigt bra covers

Sista.
Denna har väldigt många gjort.

Den jag först tänkte på är:

Men upptäckte denna som kanske har en starkare koppling till innebörden av texten?

Originalet sjöngs av Kermit
 
Backstreet Boys gamla hit, 80-talifierad av Steel Panther är min mest otippade favorit just nu 😄


annars älskar jag Tainted Love med Soft Cell men det är ju nästan så att folk glömt är det faktiskt är en cover så den känns inte helt rättvis att ha med...
 
Jag vet att jag lovade att mitt förra inlägg var det sista, men om man som jag älskar ELO tycker jag helt klart att man bör lyssna på dessa 10 covers som låter väldigt annorlunda samtidigt som man känner igen låtarna om man nu hört dem förut.

Det kanske också kan vara en välgärning att ge den lite fler lyssningar än de 325 den lyckats samla ihop på ett år.
Skriv gärna här om ni lyssnat.
 
Intressant med en tråd med covers. Jag lyssnar gärna på Youtube just pga covers och nya okända "artister", det finns så många bra som inte fått in en fot ännu. Mycket jag lyssnar på är dock piano tex så ... passar kanske inte in här även om det är covers det med.

En jag snubblade över i Fear The Walking Dead är denna dock, onekligen utmärkt måste jag erkänna, som även alltid älskat originalet! Kanske gjorde serieavslutet av Fear låten rättvisa också- eller så var det tvärtom!

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp