Riktigt bra stalljacka

Jag använder Fristad vinterjacka, gul med reflexer. Inte alls snygg men fruktansvärt skönt i mitt tycke! Brukar köpa på granngården outlet då de är väldigt dyra. Men de håller! Varma, men man får plats med tröja under, tål vind och till viss del regn. Jag har aldrig varit ute i regn en hel dag men normalt regn en ridtur eller ta ut/in hästar och liknande är inga problem!
Jag har en 365 från Uhip. Lätt och skön, men efter ett utsläpp av 28 hästar i snöblandat regn blev jag blöt ända in till undertröjan! Hade den varit lite mer vattentät hade jag köpt en till nu på rean.
 
En ny stalljacka behöver inhandlas. Vilken är den överlägset bästa stalljackan nu för tiden? Den ska vara slitstark! (föregångaren användes delar av året i 20 år, men nu gav dragkedjan tillslut upp)
Vindtät är ett krav. Kan tänka mig ett lite dyrare pris ifall jackan är riktigt bra, men "mycket jacka för pengarna" är förstås ännu bättre. Kom med era bästa tips! Fodrad eller ej är inte lika viktigt, det kan man ordna med klädlager under jackan.
Min bästa jacka jag har haft är Stellajackan från Stierna. Sitter bra, andas och är regntät. Väl värd sitt pris.
https://www.stierna.com/product.html/stella-vinterjacka-navy?category_id=50
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 026
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Wonna
·
Ridning Hallå där ute! Här sitter jag, lite ensam, lite fundersam, kvällen innan julafton.. Risk för att detta blir lite långt, men tacksam om...
Svar
8
· Visningar
1 824
Senast: siimone
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 207
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp