Riktigt höga transportskydd

TeamLundVer

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp..
Är ju på Falsterbo Horseshow dagarna i ända och tänkte bland annat inhandla ett set nya transportskydd, Danne har nämnligen växt ur sina på höjden :eek:

Alltså, han har transportskydd (modell höga storlek full) som nu har blivit för korta.. (framförallt bakskydden). Idag provade jag en stallkompis skydd (som skulle vara väldigt höga enligt henne), även dessa var för korta, hade varit bra med en 10cm till..

Jag har mätt skydden från där hasspetsen ska vara och ner till där skydden slutar (har mätt rakt ner och alltså inte följt skyddens form där de går in vid kotleden) skydden är 60cm höga, mätt på detta vis. Danne skulle behöva några som var runt 70cm, jag undrar därför om det finns ngn Buke där ute som vet vilket märke jag ska titta på nu under Falsterbo. I sista hand får jag väl gå runt med ett måttband och mäta alla transportskydd men det känns lite dumt.. :o

Sv: Riktigt höga transportskydd

min häst e 180 och har väl mest ben är grovhet och framskydden funkar, bakskydden är alldeles för korta och slutar väl ungefär vid kronranden, där hoven börjar. löst det så att han åker med boots bak under skydden och skyddar då så som transportskydd ska...

Sv: Riktigt höga transportskydd

Jag har hittat några :bump::bump::banana:
Gårdagen spenderades tillsammans med ett syck måttband på Falsterbo, och ja jag fick lite konstiga blickar..
Gick runt och mätte vartenda transportskydd som fanns i vartenda litet tält. 3 märken visade sig vara lite högre än andra
Mark Todd, Svea samt Catago sport låg alla på 68cm i strl full jämfört med 58-60cm som de övriga märkena hade (och tro mig det fanns en hel del märken att mäta). Så nu är ett set transportskydd inköpta och ska provas på lillebror idag :bow:

att ha boots på fungerar som en nödlösning men när man ska ta plocka av utrustningen från sina 4-åring på en tävlingsplats så blir det för mycket som ska av. Dock åker mina hästar alltid med boots om de ska längre sträckor (över timmen) för säkerhets skull.

Liknande trådar

M
Utrustning Är ute efter ett par så höga som möjligt transportskydd, gärna som skyddar bra med men med tanke på brist så kan jag inte vara allt för...
Svar
19
· Visningar
4 728
Utrustning Nu behöver jag era tips! Har nyligen satt skor på min häst och behöver därför ett par transportskydd om förhindrar broddtramp och...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: Sprettan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31