RIKTIGT tjoocka vintertäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dressyrfantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 451
D

Dressyrfantasten

Jag behöver tips på ett RIKTIGT TJOCKT vintertäcke! Det tjockaste som finns! I alla prisklasser!

:)

Sv: RIKTIGT tjoocka vintertäcken

utetäcken finns det typ bara 400grams, nästan överallt...

vill man ha tjockare så finns det olika innetäcke
HW rambo jumbo, 550g
sen har shires tjocka, ett 520 och ett 500 tror jag...

Tja, du har ju redan fått svar. De tjockaste jag har sett är utetäcken med 400 g fyllning, resp innetäcke Horsewares Jumbo Stable Rug eller vad det nu heter med 550 g.

Men varför ska du ha typ tjockare än 400 g fyllning för? :crazy:
Hästen lär ju knappast behöva ha tjockare än så....

Har ett Horsesaver (?) täcke som är det tjockaste jag någonsin har träffat på... Spelar ingen roll hur kallt det är, hästen är alldeles varm ändå :bow:

Hästen fryser :angel: alltså inte min egen fåfänga "fryser jag så fryser hästen" utan denna fryser verkligen! :crazy:

Jag har ett innetäcket :smirk: med 600g fyllning. Fast jag har aldrig använt det och kommer nog inte göra det för vi har nu bytt från jättekallt utestall till varmt innestall. men men. det är i alla fall det tjockaste jag vet.

Explosion skrev:
Jag har ett innetäcket :smirk: med 600g fyllning. Fast jag har aldrig använt det och kommer nog inte göra det för vi har nu bytt från jättekallt utestall till varmt innestall. men men. det är i alla fall det tjockaste jag vet.

Du skall inte sälja det:angel:

Thermo Masters blå med halvhals (heter det superfit?) är tjockt, är ungefär som en bäddmadrass att hantera... Mycket bra till min frusna arab.

/Camilla

Varöfr inte ha flera täcken?

Förra vintern hade min ponny 400g + 200g.
+ Ofodrat regntäcke.

Nu står den nya hästen med ett 400g innetäcke + of. regntäcke. Han är oklippt ju st nu, men ska klippas till helgen..
Då blir det troligen 400g inne + 300g ute..

Jag skulle ha en yllefilt under, finns inget varmare. Har själv köpt en armefilt som jag använder under ett utetäcke när det är -30 grader.
Känner jag under filten då, så är hästen varm.

Men kan göra det svårare för hästen att röra sig normalt i hagen vilket gör att de hellre står still och därför fryser mer.

Förr hade alla i stallet flera täcken men nu börjar vi gå över mer och mer till tjockare täcken och bara ett. Ffa för att man ska ha det lättare på morgonen men också för att hästarna inte ska ha flera gjordar och bensnören än nödvändigt.

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Vad är det för skillnad mellan övergångstäcke och vintertäcke?
Svar
9
· Visningar
368
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Freazer
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 941
Senast: Görel
·
Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
560
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur