rimfrost rider på sommaren?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare beate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 055
B

beate

Kan man rida i ett par Rimfrost rider på sommaren utan att få spader tror ni?
Jag behöver ett par ridstövlar men har inte råd att köpa både sommar och vinter. Provade ett par Rimfrost rider och tyckte inte att de verkade så förskräckligt varma. Vad tror ni som har dem? Jag rider mestadels på vintern. Ska dock på ridläger i augusti och då vore det ju bra att ha två par skodon med sig.

Sv: rimfrost rider på sommaren?

Nej! Det skulle aldrig jag orka iaf. Köp ridskor och chaps istället, så kan du ha tjocka strumpor i på vintern.

Jag svettas om fötterna vid 2 plusgrader när jag har mina så nej tror inte du orkar använda dom på sommaren..

Köp dig ett par graningar i stället, rider i dem året runt, kanon med sula och socka på vintern och utan på sommaren.

Nämen tack! Vad kul att få så snabba svar. Försökte få min kille att ha en åsikt om detta (han rider inte) och hur givande var det:rofl: ?Nej det är ju här den samlade expertisen finns hur kunde jag glömma det?:bow:

Jag har faktiskt haft mina på sommaren och det går an en kortare stund när jag rider - men efter och innan har jag andra då.

nej usch...om du inte vill ha fotsvamp skulle jag iallafall ha avstårr och köpt ett par shortchaps+jodphurs istället:crazy:

Med tanke på att man inte fryser i dom vid minus 25 så har jag väldigt svårt att tänka mig att man kan ha dom på sommaren.

emjo skrev:
Med tanke på att man inte fryser i dom vid minus 25 så har jag väldigt svårt att tänka mig att man kan ha dom på sommaren.

Klart att det blir varmt, men det beror ju på hur känslig man är också. Jag fryser defenitivt utan sockar i 25 minusgrader.

Nej för tusan, jag red i mina i dag (8+ grader) och jag höll på att avlida.. :p Men det är ju jag det, jag har extremt varma fötter (och händer).

Fast är det så kallt som -25 grader fryser jag i mina med faktiskt.

det funkar bra. haft mina på sommaren, men ENBART när jag ridit. annars blir det för varmt. Dock så skulle jag hellre ha skor o chaps då, för det är ju absolut svalast. Men det funkar som sagt även om det finns bättre alternativ. (därför köpte jag mig ett par mountaion horse läder också)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025