Rimfrost rider- varning!

moli

Trådstartare
"Pådragar flärpen" är klen. (Den somsitter i hälen vid sulan) Köpte ett par sådana i förrgår och använde dem EN gång, sedan drog jag sönder "pådragnings flärpen" i den ena. det blev ett litet hål i fodret där den suttit. Den satt inte vidare bra fast. Kan vara bra att veta.. Onödigt och irriterande. Men känns lite fånigt att reklamera, blev dock hål i fodret som kanske kan bli större och ge skoskav..
 
gå tillbaka och klga. du har ju betalt för en vara som ska hålla. stå på dig. men jag tror de tar tillbaka varan utan problem. lycka till :)
 
mountain horse?

kan säga att MH har gör bra stövlar men kvaliten på dragkedja och d därbak är nte den bästa direkt.

har reklamerat ett par mh inte rimfrostrider men ett par andra..
 
Klaga!

Klart att du ska gå tillbaka till affären! Det var inte engångsstövlar som du köpte.

Skulle det inte kännas mer fånigt att inte våga klaga på en dålig produkt?
 
Min pådragarflärp på ett par High Rider gick också av någon av de första gångern jag använde dom. Fick de lite billigare (fungerar ju lika bra att ha utan el med skohorn)...
Men det var ju ändå bra att få de lite billigare eftersom det blev väldigt mkt problem senare med dragkedjan...
 
MH skor har en tendens att inte hålla, tyvärr. Speciellt inde dem med dragkejda. Tror de använt någon billig skikejda i deras stövlar. Tycker du ska reklamera direkt. Så får MH tillbaka sitt skräp så kanske de höjer kvaliten sedan. Det blir kostSamt för dem att få returer. Och du har faktiskt betalt för en hel sko
 
Problemet är dock att jag köpt dem på en affär som skall slå igen. De har 50% på hela sortimentet. Gäller ev garanti på sådant man köper på rea? Det var ju inte för att det var fel på dem som de var nedsatta utan för att affären upphör.

Jag köpte dem i Sundsvall men kommer inte tillbaka dit inom överskådlig tid. Kanske är enklast att maila MH fråga hur man gör.

Jag blir så less. MH har skitsnygga och sköna grejer, men det kan vara lite si och så med detaljerna verkar det som.
 
Mountainhorse produkter är rena skiten - köpte ett par vinterridstövlar därifrån som gick sönder första dagen jag använde dem! :mad:
Har också andra grejer från mountainhorse som inte heller har varit av bra kvalite...Kommer aldrig att köpa av dem igen.
 
Jag har haft mina sedan januari i år och de håller bar ännu. Iofs så använde jag bara den flärpen de första gångerna nu använder jag sko ho i stället blir smidigare så.

Reklamera det skulle jag gjort.
 
Jag har haft tur med mina MH produkter! Har bla en jacka som är några år nu och den har jag aldrig haft problem med!
Har dock en regnjacka där dragkedjan inte funkar längre...
Skulle aldrig köpa deras stövlar med dragkedja då det varit så mkt klagomål!

/ Sandra :)
 
Det enda jag har haft problem med (och hört andra som haft problem med) från MH är skor & stövlar (Dragkedjestövlarna och Jodpurshen).
Har några jackor därifrån som jag är mkt nöjd med, men några skor därifrån blir det inte!
 
Jag mailade MH och fick till svar att de SJÄLVKLART byter ut dem. Lämnade in dem idag hos en återförsäljare, och sen får vi se vad som händer. (Om det blir ett par nya stövlar, eller en reparation) Affären jag var in i ville inte ge mig nya stövlar direkt, utan skall skicka MH stövlarna först tror jag. De skall ringa mig.

Det som är bra med MH är att de faktiskt ersätter/ lagar defekta varor och inte bara låter det bero. "Mountain rider" kängorna är de skönaste och bästa ridskor jag haft. (och provat), ridbyxor& jackor har jag inte hört många klagomål på. Det är mest dragkedjan på stövlarna som varit problemet tror jag. (Men har också "hört" att dragkedjorna förbättrats på senare kollektioner, men det vet jag inte om det är sant eller falskt)

De jag hört om har fått nya stövlar när dragkedjan gått sönder, eller fått byta till annan likvärdig MH produkt.

Bra service tycker jag.
 

Liknande trådar

Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 341
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
63 020
Senast: Hemlig21
·
Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 256
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp