Rimligt att betala för täckestvätt!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare twinstar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 335
T

twinstar

Tack alla som gav mig tips på var man tvättar täcken!

Jag har hittat ett ställe tvärs över gatan där jag bor som tar emot och lagar - men han ville inte ge något pris förräns han sett dem.

Vad är rimligt att betala? 100 pix per täcke?

Sv: Rimligt att betala för täckestvätt!

Jag betalar 70 kr/täcke där jag lämnar in. Sen har jag 10% rabatt på de..

Jag betalade 150:- för att få ett täcke tvättat. Det tycker jag är lite dyrt, 100:- är mer lagom. Är det för dyrt känns det som det är mer värt att köpa ett nytt täcke..hehe..

Jag betalade 75:-/täcke (tjocka Rambo täcken) på vårat lokala tvätteri... Bra pris, eftersom jag inte kan tvätta dem själv.

Hrmf. 350:- skulle han ha PER täcke.
Jag släpade med mig alla täcken tillbaka hem igen!

Suck!

I år betalade jag 50 kr per täcke på ett litet tvätteri i Linköping. Det gäller de tjocka vintertäckena som inte går i min egen maskin. Detta tvätteri erbjuder ingen lagning etc utan enbart tvätt. Den som vill veta vilket tvätteri det är kan ju PM:a. Bäst att akta sig för smygreklam...
//marti

Jag tror att jag har betalat runt 100-lappen per täcke. Sedan har det kostat extra om det behöver lagas, dock har inte summan blivit 350 kr.

Oj vad mycket ni betalar :eek: !

Jag har gett 30:-/täcke för tvätt. Det blir rent och snyggt,
impregnerar sedan själv efteråt. Hon som tvättar, har även möjlighet att laga täcken osv. är jätteduktig! :)

Jag betalar 75 kr/täcke och då erbjuds man lagning på samma ställe också (som givitvis kostar extra). Mkt bra service. :)

Jag betalar 100 kr / täcke.
I det långa loppet tycker jag nog att det blir lite dyrt, men utan egen täckes-tvättmaskin har man inte så mycket val...

Liknande trådar

Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 363
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 757
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 407
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?