Rimligt? (Kursansvarig lärare på högskola)

Min magkänsla säger att det blir för mycket, ffa i förhållande till lönen som blir kvar efter resor etc. Men samtidigt är det en utmaning. Men också en utmaning som jag är ytterst osäker på om jag reder ut... Dock känner jag mig som en skitstövel om jag drar mig ur nu och lämnar dem i sticket...

Märks det att jag har svårt att reda ut hur jag ska tänka och göra?:p ...och klockan tickar. Fort.

Det beror ju helt på i vilken situation du är. Hur desperat behöver du få in meriter, odla kontakter på fler högskolor, och få in pengar?

Vill du fortsätta jobba på den högskolan med undervisning, fast den ligger så långt borta? I så fall så kan det vara värt det, för klarar du det där så vet de att de kan slänga nästan vilka kurser som helst på dig med kort varsel, såna lärare finns det alltid behov av.

Är det däremot så att du har kontakter på närmre högskolor, och ordnad finansiering nåt år framåt även utan detta, då skulle jag tacka nej.

Helt enkelt, ta det om du är tvungen, men inte annars.
 
Justja, tillägg till svaret till @Mabuse :

Desperat är jag väl på ett sätt inte. Sedan jag sa upp mig från Länsstyrelsen har jag drivit eget där jag egentligen inte har kunnat plocka ut någon lön. Vi har således levt på en inkomst. Sedan jag började på "det första universitetet" har det blivit ett plustillskott som nu alltså ligger på en halvtidslön. Rent krasst klarar vi oss alltså med endast den halvtiden, även om mer pengar in är välkommet, om inte annat med tanke på pension osv.

Sedan, jag har kvar mitt företag, vilket jag inte vill släppa helt. Tiden för det blir ju dock knapp om jag ska rodda båda anställningarna också. Och så en parameter till: Förra veckan berättade min kollega på "första" att hen har sökt ytterligare forskningsmedel. Om hen får dem så innebär det chans till 25% till för mig då någon i sådana fall behöver ta över en del av hens undervisning.

Fattar jag det rätt att du inte forskar själv? Och att det är en ren undervisningskarriär du satsar på i högskolevärlden?

Är du disputerad?
 
Fattar jag det rätt att du inte forskar själv? Och att det är en ren undervisningskarriär du satsar på i högskolevärlden?

Är du disputerad?

Jag är inte disputerad så nej, jag forskar inte utan undervisar endast. Jag har jobbat i många år i myndighetsvärlden som "vanlig tjänsteman" inom kontroll och tillsyn och det är främst den kompetensen som mina arbetsgivare har nytta av från mig.
 
Jag är inte disputerad så nej, jag forskar inte utan undervisar endast. Jag har jobbat i många år i myndighetsvärlden som "vanlig tjänsteman" inom kontroll och tillsyn och det är främst den kompetensen som mina arbetsgivare har nytta av från mig.

Då blir det ju ändå jättesvårt att få tjänst, så då är ju inte meriteringen så viktig. Jag skulle då ta det här jobbet om du vill fortsätta jobba på den högskolan, annars inte. Om du klarar dig ekonomiskt och jobbet inte är kul, varför ta det? För det kommer ju definitivt vara en väldigt slitig höst. Jag skulle inte tycka att det var värt det om jag inte trodde det skulle bli en bra payoff senare för det.
 
Uppdatering: I söndags skrev jag ett mail (i princip all konversation hittills har skett via mail, så det kändes som ett fullt godtagbart alternativ) där jag försökte vara ärlig om att jag inte trodde att jag skulle klara av att få ihop såpass mycket material med sådan tidspress. Att jag bad om ursäkt för att det skulle ställa till det för dem, men att jag inte ville ta mig vatten över huvudet.

Ingen respons. Alls. Nu har tjänsten annonserats ut igen, men med lite fler procent.
 
Uppdatering: I söndags skrev jag ett mail (i princip all konversation hittills har skett via mail, så det kändes som ett fullt godtagbart alternativ) där jag försökte vara ärlig om att jag inte trodde att jag skulle klara av att få ihop såpass mycket material med sådan tidspress. Att jag bad om ursäkt för att det skulle ställa till det för dem, men att jag inte ville ta mig vatten över huvudet.

Ingen respons. Alls. Nu har tjänsten annonserats ut igen, men med lite fler procent.

Jag tänker att de kanske resonerar som så att kan du inte säga något snällt så säg ingenting alls. Självklart är det en mardröm att stå inför kursstart utan vare sig lärare eller kursinnehåll. Stackars studenter.

Men samtidigt, det är ju inte ditt ansvar utan deras problem. Jag hade inte heller tagit det om jag inte var desperat efter pengar.
 
Uppdatering: I söndags skrev jag ett mail (i princip all konversation hittills har skett via mail, så det kändes som ett fullt godtagbart alternativ) där jag försökte vara ärlig om att jag inte trodde att jag skulle klara av att få ihop såpass mycket material med sådan tidspress. Att jag bad om ursäkt för att det skulle ställa till det för dem, men att jag inte ville ta mig vatten över huvudet.

Ingen respons. Alls. Nu har tjänsten annonserats ut igen, men med lite fler procent.

Vad ska de egentligen säga?
Att mängden arbete är rimlig och att du är för lat? Eller erkänna att mängden arbete är orimlig men att det hoppas hitta någon som är beredd att lägga hela sin fritid?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ska försöka göra det här kortfattat, jag har alltså fått plats på en fristående kurs, är halvfart och endast 7.5p Fick beskedet i...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp