Sent antagen till kurs på universitetet - hur funkar det?

Sparvoga

Trådstartare
Ska försöka göra det här kortfattat, jag har alltså fått plats på en fristående kurs, är halvfart och endast 7.5p
Fick beskedet i tisdags, och så klart var första träffen med introduktion och föreläsning redan samma dag, vilket gjorde att jag inte hade möjlighet att ta mig dit, bor inte på samma ort som skolan. Har aldrig läst på universitet/högskola tidigare. I kursplanen stod det att kursen kunde komma att ges på engelska, och mycket riktigt så är det så, allt ska var på engelska.
Men nu till frågan, brukar man inte få någon som helst information om kurser när man blir antagen? jag har fått leta runt som en galning innan jag fick tag på honom som har hand om dom två första momenten på kursen, har fått maila fram och tillbaka som en galning, tillslut fick jag en powerpoint på ca 80 sidor som jag ska använda till första uppgiften, som jag inte fått reda på vad den egentligen är + att han skrev att jag skulle ta kontakt med någon av de andra på kursen, men inga namn eller nåt på vilka dessa är, så det har jag också fått ta reda på. Har inte fått någon planering/upplägg på kursen med deadlines på uppgifter mm. Så det är inte förrän idag som jag har fått något så när koll på läget, då ska första arbetet vara inne på måndag. Har haft kontakt med en av de andra som läser, och han känner precis som mig, väldigt dåligt med info.
Brukar det vara så här?
Kan tillägga att just denna kurs inte finns att tillgå på universitetets studentportal och dess lärplattform.
 
Aldrig varit med om att det varit så. Alla kurser jag läst på de 7 universitet jag läst på har alltid funnits på läroplattformen där all info funnits. Däremot så har jag nästan aldrig fått info annat än från just att logga in på läroplattformen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Måste bara få skriva av mig här och få lite råd över min situation. Jag har pluggat 2 terminer snart på universitetet, det har varit en...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hoppas tråden hamnade i rätt kat. Varning för långt inlägg. Ska skriva om mitt dilemma men vill helst lämna allt för avslöjande...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 423
Senast: Jerseyite
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp