Ringo Star

Emmie_75

Trådstartare
Vi jagar en ny hästtransport, men har ganska stora krav på utrymme och vikt.
Den som bäst uppfyller våra krav är Umesläp B60, men det är ju så fasansfullt dyrt och just nu finns inte eknomin för det.
Hittade av en slump idag en annons på Ringo Star, finns det någon som har ett sådant släp som vet hur det är uppbyggt och om det kan fylla våra krav?
-Går det att väga ner till maxvikt 1450
-Stor sadelkammare och mycket utrymme framför hästarna'
-Hur är det att köra och hur åker hästarna?

I övrigt, är det knepigt att typa ner en transport för 1990 kg till 1450 kg?

Sv: Ringo Star

Jag har ett RS -04 som jag älskar! :love: Vi har kört många olika märken och modeller tidigare, detta är absolut det som uppfyller våra krav bäst!

Ang vikten så vet jag inte om det går, men med den totalvikten lär du inte kunna köra en normalstor häst utan att åka på överlass. Mitt släp väger 880 kg, en totalvikt på 1450 kg ger en lastvikt på 570 kg, tänk på att du ska ha med utrustning och så i den vikten också.

Sadelkammaren är stor, fullt tillräcklig för att köra utrustning till två tävlingshästar mitt i vintern utan att allt behöver ligga huller om buller. Vi har också kört gräsklipparen i sadelkammaren vid en flytt en gång :D
Det finns en stor hylla inne i släpet framför hästarna där tex två höpåsar får plats utan problem.
Framför hästarna är det också jämförelsevis rymligt, jag hatar att stå inklämd när man ska tränsa och fixa!

Ligger bra efter bilen, jag antar att hästarna åker bra för de går på utan knussel och är lugna när man kommer fram.

Vi har små b-ponnysar, så totalvikten är inget problem! Kommer att typa upp igen då maken är klar med BE-kortet.

På så vis :) Hur/om man kan typa om vet jag inte, men släpet kan jag verkligen rekommendera!

Ja det går att typa ner till 1450 kg, vänd dig till en THULE Åf, så löser de det eller en auktoriserad THULE verkstad.

Sadelkammaren är tillräckligt stor för utrustning till hästar, rejäl dörr mm.
Utrymmet framför hästarna, mellen frambom och sadelkammarvägg är ca: 80cm till 100cm. Panikutlösning på frambommarna finns också.

Hästarna åker mycket bra i detta släp, gott om plats mm.
Ringo Star är i stort sett identisk med THULE Excellent.

Vi jagar en ny hästtransport, men har ganska stora krav på utrymme och vikt.
Den som bäst uppfyller våra krav är Umesläp B60, men det är ju så fasansfullt dyrt och just nu finns inte eknomin för det.
Hittade av en slump idag en annons på Ringo Star, finns det någon som har ett sådant släp som vet hur det är uppbyggt och om det kan fylla våra krav?
-Går det att väga ner till maxvikt 1450
-Stor sadelkammare och mycket utrymme framför hästarna'
-Hur är det att köra och hur åker hästarna?

I övrigt, är det knepigt att typa ner en transport för 1990 kg till 1450 kg?

Vi behöver helt enkelt en stor transport med mycket lastutrymme då vi åker iväg på tävlingar, så det är inte för hästarnas skull utrymmet behövs.. Men tanken är sedan att väga upp till 1990 kg den dagen vi har större ponnysar och maken tagit BE-kort (eller den dagen reglerna ändras...)

Liknande trådar

Utrustning Är i transportköpartagen o tittar just nu på släp från Star Trailer. Någon som har något att säga om dom? Bra som dåligt? Är det så att...
Svar
4
· Visningar
3 170
Senast: Minnie
·
H
Utrustning Jag är i färd med att byta släp, men det här med lastvikten har ju en förmåga att sätta käppar i hjulen... Jag får dra 1470 kg med...
Svar
13
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka