Ringorm - lite frågor.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare reykurboy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 701
R

reykurboy

*Hur smittsamt är det egentligen?

*Händer något mer än att de får utslag?

*Om en häst står i samma stall som en som har ringorm, bör man då inte flytta hästen till ett annat stall? (pga smittorisk menar jag)

*Hur lång tid tar det innan man märker om hästen är smittad?

Sv: Ringorm - lite frågor.

Ringorm kan ha väldigt stor utbredning lokalt, och spridningen kan gå väldigt fort även till människor. Det är viktigt att vara försiktig vid hantering av smittade djur (ex inte rykta eller rida osv). Jag skulle inte flytta på en häst som står i ett stall där ringorm förekommer.

Det finns flera trådar om ringorm på Buke, det är bara att söka.

Hoppas att du har klarat dig ifrån det.

Sv: Ringorm - lite frågor.

Ok, jag ska leta!

Nejdå, jag har klarat mig. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 836
Senast: 13579vas
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Bamburine
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka