• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 620
H

hästig

Vad är det som gäller för en häst med ringorm och tävling. Får man tävla medans dom har det? Om inte, när får man börja tävla igen?

Sv: Ringorm

Kan tyvärr inte reglementet så bra, men med tanke på smittrisken har jag svårt att tro att man får ställa upp eller att någon anläggning välkomnar en smittad häst som ju därmed även är smittbärare. SVA har mera information på nätet där man även tar upp smittspridning och sanering:
http://www.sva.se/dokument/stdmall.html?id=253

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: co-SMAD4
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: fio
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Elo
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 218
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka