rinniga ögon - cavalier?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Toviie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 233
T

Toviie

Min Cavalierhane (5 månader) rinner väldigt mkt i ögonen.. som jag har hört att det ofta är på cavalierer?? okej, men jag vet inte vad jag ska göra åt det? finns det något slags medel eller?

skulle vara jättesnällt om nån kunde svara! :)

Sv: rinniga ögon - cavalier?

Han kan ha stopp i tårkanalerna och dessa måste då spolas hos veterinär.

Han kan ha stopp i tårkanalerna och dessa måste då spolas hos veterinär.

okej, men jag har tagit en handduk med ljummet vatten och försökt torka bort dt men dt kommer bara tillbaka efter typ 10 minuter! så då behöver jag gå och spola hans ögon elller??

skulle va jättesnällt om nån svarade..!!

åk till veterinären och kolla! min papillon hade lite rinniga ögon samt en slags hinna som låg vid pupillen så jag åkte till min vet. och fick då en ögonsalva som hjälpte....men jag råder dig att åka och kolla upp det iaf så du vet vad du kan göra åt det sedan!

Visserligen har hundar med lite utstående ögon (som Cavalierer) lite rinnigare ögon än andra, men jag tycker det låter lite väl mycket så du borde nog kolla upp det..

Okej, det kansek inte kmr efter 10 min, utan efter en halvtimma kanske.. är det ändå bra att gå till vet?

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
440
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 500
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 392
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 600
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår