Congeria

Trådstartare
Hejsan!

Jag är i planerna på att köpa en ritplatta att ha lite kul med, men jag vet inte riktigt vad man ska välja. Jag har aldrig testat en förut så vad vore bra att skaffa som nybörjare? Tänkte bara ha den att rita med och inget annat så den behöver inte vara avancerad eller så.
Har tittat lite på Wacom Bamboo Pen & Touch Small Gen 3 men kan inte hitta några direkta recensioner eller betyg om den. Vad tror ni om den? Erfarenheter av andra ritplattor som skulle vara bättre? Vill helst inte lägga över 1000kr.

Sv: Ritplatta

Jag har en Bamboo Pen & Touch!
Jag använder den ibland, när jag jobbar i illustrator. Egentligen borde jag använda den mer som mus, eftersom mina händer och armar kan bli trötta efter en dag framför datorn. (Trots att jag jobbar med laptop och pekplatta...)

Den är snabb och smidig och om man installerar alla funktioner och lär sig den ordentligt har man ett finfint verktyg :)

Jag har också en Bamboo Pen & Touch!
Har dock inte hunnit använda den så mycket, men jag brukar rita med den i photoshop. Tycker att den funkar kanon! :)

Även jag har en bamboo och den är helt ok men jag ångrar verkligen att jag inte kunde lägga ett par tusen till på intous 4 när jag behövde en ny. Den är bara så mkt bättre helt enkelt. Men använder man den bara nångång ibland så kanske det duger med nåt enklare

Men en sak säger jag bara - även om Wacom är en gnutta dyra så finns det bara dem inom tablets om man vill ha något som faktiskt går att använda. Hade en Thrust tidigare men den bråkade jämt och gick sönder typ direkt så...

jag har en wacom intuos 4 i a3 format på jobbet, vad den kostar vet jag inte, men den är troligen utanför budget, men vad jag vill komma till:

mjukvaran är vettig, med enkla grafiska gränssnitt med tydliga bilder och illustrationer kan den mest novise lyckas lösa sina problem.

Har du knappar på sidan kan du programmera dessa för generella funktioner men också programspecifika, så de byter funktion beroende på program som är igång.

även de billigare wacom plattorna ÄR bra, det är inget snack om saken, men jag tycker du bör prova innan du köper en så pass liten ändå, det är en relativt stor begränsning i min värld. Jag gör iofs så mkt mer än bara ritar hästar på min.

Drivrutinerna är numera bra, de var inte kompis med adobe cs5 tidigare men är åtgärdat sedan 6.17 har jag för mig (6.20 kom i månadsskiftet jan/feb och nu fungerar det klanderfritt!).

Sedan håller jag inte alls med om att det enbart är wacom som är vettiga på marknaden, fast att tro att något som är billigare är lika bra är idioti.

Liknande trådar

IT & mobiler Funderar på att köpa en Wacom-ritplatta, t.ex. Wacom Bamboo Pen Small (ska vara en utan touchskärm), som jag kan göra anteckningar på -...
Svar
14
· Visningar
2 894
Senast: sussisus
·
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 374
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 596
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Hejsan! jag har en fransk bulldog tik som nu är inne på dag 12. i dag var vi och hällsade på hanen. Och min tik gjorde inga tendenser...
Svar
16
· Visningar
10 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka