Riva upp allt och flytta till okänd ort

Grattis! Fin stad, jag var där bara för ett par veckor sen. Och hittar du inte hästplats själv finns det väl ett par Morabor här som kan tipsa?
 
Tack!! @Sleepy tack för tipset!

@athena_arabians ; om du har några hästkontakter i Mora-trakten får du jättegärna PMa, ska ju försöka få med mig lill-hästen upp. Har redan börjat leta efter stall och lösdriftsannonser =)
 
Är det någon som har gjort det för karriären?

Jag är lite lost och nervös. Har sökt notarietjänstgöring på lite olika orter i landet och på tisdag får jag svar om jag får en plats eller inte, det känns som att jag både bävar och hoppas på att få en tjänst.

Jag har en fantastiskt sambo som stöttar mig till 100 % men en eventuell tjänst kommer troligtvis innebära att jag får börja vecko-pendla om jag inte har tur och får en tjänst inom pendlingsavstånd från sthlm.

Hästen tänkte jag ta med mig till den nya orten men katterna och sambon får ju lov att stanna hemma. (han har ett jobb han älskar och vi båda vill ju egentligen bo kvar nära släkt och vänner på sikt) Har ett jobb som jag trivs med, helt ok lön men inte världens bästa utvecklingsmöjligheter. En notarietjänstgöring skulle innebära sämre lön men efter att den är klar så kan jag gå tillbaka till myndigheten jag jobbar på idag och har sedan alla möjliga valmöjligheter inför framtiden. Men jag måste erkänna att jag är rätt så nojjig inför att snabbt hitta nytt boende, nytt stall till pållan och sedan gå igenom 1,5-2 års distansförhållande (vi har haft distansförhållande i ett år tidigare och det var sjukt jobbigt! inte så att förhållandet stod på spel utan jobbigt för att jag saknade honom) . Kan tilläggas att jag kommer ha ca 5-6 veckor på mig att hitta boende innan jag börjar tjänsten om jag nu skulle få en...

Är det någon som har gjort något liknande och kan komma med lite råd och tips på vägen? Jag har dragit iväg tidigare på äventyr men aldrig när jag har haft häst eller ett helt liv uppbyggt hemma och aldrig med så kort varsel innan..


Ja jag har bara lämnat allt och börjat nytt, två gånger då jag verkligen lämnat allt helt och flyttat till nytt jobb i ny stad i nytt land.

Visst är det lite stökigt, men nu med internet och iphones och grejer så har du ju nästan lika mycket kontakt med de gamla vännerna ändå. Bara inte rent fysisk.

Jag tog inte med mig hästen på förra vändan, då hade han mammaledigt en period. ;) Ju fler djur du har desto mer planering krävs såklart. Samma med barn. Men bara att flytta mig själv funkar helt ok.

Skaffa nytt boende är prio ett. Sedan började jag försöka utvidga "hemmaområdet" i lagom takt. Hitta en hobby, några nya människor som tänka sig att umgås med mig ibland... Tja.

Jag tror att det hänger ihop en del med förväntningarna också. Såklart går du inte från ett socialt sammanhang raka vägen in i ett nytt. Det tar tid att bygga upp sociala relationer. Samtidigt som det tar energi att få nytt jobb, att bo annorlunda, att bryta helt med rutinerna.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 476
Senast: nowayout
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Monkie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 752
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp