Robotdammsugare

neato har en borste som är anpassad för djur. Har dock inga själv så har inte testat den djurmässigt. Annars är jag mer än nöjd med vår nu andra neato (nuvarande en signum pro, den första fick jag aldrig ta med mig hem igen när jag hade tagit med dem till min pappa på en påsksemester).

Jag tänker att om du kör dammsugeren 3-4 ggr i veckan så kommer det inte att bli så mycket hår att dammsugeraren inte klarar av det. Är det extremfällningstid går det ju att köra den ännu mer frekvent.
 
Har en Neato tillsammans med två långhåriga tokfällande hundar och en katt, funkar jättebra. Rensar borsten ca en gång i månaden, framförallt från fibrer från klösträdet.
 
Kom på en liten sak jag uppskattade mer hos vår gamla Roomba än hos Neaton. Roomban kändes lite mer sympatisk och personlig i och med att den pratade...t ex "flytta Roomba till ett nytt läge, och tryck på Clean" :D. Om Neaton kör fast piper den bara ilsket och så visas ett lite halv-spydigt textmeddelande i form av "Ta bort alla hinder ur min väg!". :rage:

Men eftersom den fastnar betydligt mer sällan än vad Roomban gjorde, så är det en petitess. ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 484
Senast: Marje
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp