Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Berätta för mig om du lyckas :angel:
Hon är superduperdunder hemsk. Har alltid rätt på mig - typ. Av den kalibern att jag numera röstar på henne i DL1 om jag är god och hon misstänker mig för då måste hon vara ond !!!:D
Nu ska du inte vara sån, jag hade ju dig som god i den här leken redan tidigt! Om inte @Artline hade käkat upp mig så ... :meh: :down:


:p
 
Är det nån som vet inläggsnumret där Lilltess berättar LenaH's roll?
Jag måste ju lära mig se tecknen :D

Och tack LL's för en kul lek!!
Jag har inte hängt med i leken men generellt är det såhär:

Om en spelare går ut och teoriar mot en annan ganska tidigt och så röstar rätt så omgående kan man misstänka att spelaren är siare (eller fått någon info). Många av oss spelar siare så att vi i vårt första inlägg efter natt-DL, då man får svaret på sian, "berättar" vad resultatet blev. Detta för att övriga ska kunna gå tillbaka om man själv dör.

Säg att jag siar dig och får svaret att du är god. Jag kan visa det genom att direkt släppa misstankarna mot dig, eller om jag inte uttryckt dem, skriva något i stil med "jag ser inget ont hos hemlig eftersom.... bla bla". Hittar man någon ond vill man berätta det, även om man inte kan lyncha personen direkt och då brukar man kasta ganska ordentliga misstankar mot den siade i sitt första inlägg efter natt-DL. Det här är vad vi brukar kalla testamente.

Spionen vet vem som är siad. Om en spelare direkt går på någon och en annan spelare följer efter kan man dra slutsatsen att det är siaren och spionen. Om det är tidigt i leken vågar de ofta inte vara så tydliga utan försöker skriva om det - för att lämna testamenten om de båda skulle dö.
 
är fortfarande nyfiken på din q-radar:laugh: för nu har jag verkligen verkligen försökt att slå knut på mig - och det oavsett om jag ond eller god ;) Jag har inte lyckats lura dig nån gång så jag KRÄVER att få veta vad q-radarn är:D
Nu ska du inte vara sån, jag hade ju dig som god i den här leken redan tidigt! Om inte @Artline hade käkat upp mig så ... :meh: :down:


:p
 
Jag visste direkt vem siaren var när vi fick raden om att jag var siad. Bara @LenaH som alltid misstänker mig i varje lek och klart hon skulle sia mig om hon fick chansen xD

Kul lek. Och grattis goda! Trodde ärligt att vi skulle förlora mycket snabbare när vi miste två onda så tidigt och dessutom missade ett käk. XD
 
Tack för en mycket underhållande lek, alla deltagare!

Och stort tack till @Paddington och @Myrten för alla hjälp, utan er hade det blivit eh, ännu mer kaos. :o

Måste säga att jag är väldigt imponerad över ulvarna, jag trodde ni var totalkörda efter den starten ni fick... Speciellt med infon som gick ut till spionen!

@Habina Tack för att du var testpilot! Mycket underhållande, även om jag är lite småbesviken över att du aldrig lyckades få iväg något av värde till ulvarna, hade varit kul att se utfallet. ;)
 
Tack för en mycket underhållande lek, alla deltagare!

Och stort tack till @Paddington och @Myrten för alla hjälp, utan er hade det blivit eh, ännu mer kaos. :o

Måste säga att jag är väldigt imponerad över ulvarna, jag trodde ni var totalkörda efter den starten ni fick... Speciellt med infon som gick ut till spionen!

@Habina Tack för att du var testpilot! Mycket underhållande, även om jag är lite småbesviken över att du aldrig lyckades få iväg något av värde till ulvarna, hade varit kul att se utfallet. ;)
Men hon prickade mig när jag var ulv, fast då fanns det i och för sig inget tjuvgods att lämna vidare.

intressant roll tycker jag :)
 
Stor tack alla, både till mina LL-kolleger @Hedinn och @Myrten samt alla deltagare!
Jag tycker ulvarna gjorde ett fantastiskt bra jobb (så i mina ögon är ni moraliska segrare ;) ) trodde det verkligen var kört för er när ni fick sån uppförsbacke men ni gjorde ett jättebra jobb ända in i kaklet!

:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp