Bukefalos 28 år!

Robyn Hood & Marion (ulvlek)

Hittat hit. Och tror jag har en hyfsad uppfattning om rollerna även om det är lite förvirrande.

Lekmässigt har det inte hänt så mycket än. @Sookie som är helt ny verkade försöka spåna lite redan igår. Ambitiöst redan första sidan av leken ;).

Annars ser det mest ut att vara färgglada inlägg sinsemellan LL och några frågor om rollerna.
 
1 hemlig
2 Habina
3 Schantana
4 Snurrfian
5 Lilltess
6 quarter4ever
7 Artline
8 Blacksmithfarm
9 Malinois
10 bumpo
11 Ferrai
12 Sookie
13 LenaH
14 bollen__
Goda
Little Joan - modifierad spion

BarMaid Marion* - Siare?

Sister Tuck - Ängel.

Lady Kluck - bagare typ

Scarlet the Wild – extra röst

Övriga barbesökare - bybor

Onda

Robyn Hood* - Modifierad ficktjuv

Lyan:
Princess Joanna - Får spionrad

Korrupta poliser - ulvar

Sex namngivna goda roller, tre namngivna onda roller, fjorton spelare totalt. 14 delat med tre (för att få fram en tredje del) är ungefär 4,6. Så utöver Robyn så är min gissning 3-4 ulvar i lyan, då inräknat Joanna.
Blev jag något klokare på det? Nej inte mycket. :D
 
Eftersom vi snart får gäster så måste jag lägga en röst men det finns ju typ inget att gå på... :cautious: LLs har flest inlägg av alla och strax därefter kommer @quarter4ever frågan är om hon är en ulv som vill få fart på leken och därför skriver många inlägg? Att hon dessutom citerar Lilltess utan att skriva något kanske är skumt det också... :angel: Så om jag helt och hållet bortser ifrån att Q brukar skriva flest inlägg av alla och att det dessutom är lätt att göra misstag med citeringarna så tycker jag att Q är skum, hon brukar ju alltid vara skum. :p :love:
Snurrfian röstar på quarter4ever eftersom hon skriver så många inlägg och det skulle kunna vara en ulv som vill få igång leken.
 
Hmm.. Detta är ju lite skumt. Du citerar mig men skriver inget om det ;)
Hahaha :rofl:
Hade skrivit ett svar till dig om det med skumpan "kommer ihåg hur det känns , men du var iaf smart nog att INTE skriva under tiden du drack den :angel: "
Sedan skulle jag skicka iväg frågan till LL
Skumt att det inte kom med ,men skrev från mobilen så något konstigt blev det med vad som kom med / skickades resp inte skickades / kom med. :D
 
Eftersom vi snart får gäster så måste jag lägga en röst men det finns ju typ inget att gå på... :cautious: LLs har flest inlägg av alla och strax därefter kommer @quarter4ever frågan är om hon är en ulv som vill få fart på leken och därför skriver många inlägg? Att hon dessutom citerar Lilltess utan att skriva något kanske är skumt det också... :angel: Så om jag helt och hållet bortser ifrån att Q brukar skriva flest inlägg av alla och att det dessutom är lätt att göra misstag med citeringarna så tycker jag att Q är skum, hon brukar ju alltid vara skum. :p :love:
Snurrfian röstar på quarter4ever eftersom hon skriver så många inlägg och det skulle kunna vara en ulv som vill få igång leken.

Hm och jag som tycker jag har varit synnerligen frånvarande IOM att jag har besök av mina förälder. Tydligen så märks det inte :p

Jag har dessutom inatt vakat på min Powwow för första gången " på riktigt " dvs med kameran på och minst en gång/ halvtimmen ordentligt kikat på henne via den. Så har inte sovit på hela natten så har faktiskt legat och sovit mellan 13.30- nu. Typ :o
Sa ju att lekstart skulle vara bra för att märra skulle vilja börja se liiite färdig ut iaf :bump: väntar på att mjölken ska bli vit ( och hoppas att hon inte tänker vänta ytterligare veckor på det :crazy:- ett år har hon gått på måndag !)

Är det skumt att vilja få igång leken ? Och signifikant för mig när jag är ond menar du ? Citatet med lilltess blev fel med och inte ens besvarat , vilket jag skrev till henne ovan

Nu är det första DL och man tager vad man haver så vill inte tro att @Snurrfian med automatik är ond bara för att hon röstade på mig

Det skulle behöva komma in lite fler från samtliga för att jag skulle vilja rösta så avvaktar med min röst för att inte behöva göra en förtäckt BOP sas.
 
Senast ändrad:
Fast och andra sidan tycker jag att det är @Snurrfian som försöker få igång leken när hon spånar på antalet goda/onda . Visserligen efter min efterfrågan. Tycker jag att det är skumt att försöka få igång leken? Svar nej.
 
Väldigt lite att gå på och omöjligt att säga någonting alls om vem som är vad.
Jag tänker iaf så här. En ulv håller (kanske?) låg profil i början och inväntar kanske lite mer aktivitet och röster innan denna visar sig, allt för att göra sig så osynlig som möjligt och inte dra blickarna till sig.

Och det är därför Malinois röstar på bumpo en spelare som vad jag kan se inte har visat sig överhuvudtaget?
 
Nu har jag vaknat igen. Har läst ikapp och såhär första vändan var det ingenting som jag direkt reagerade över.
Snurrfians röst ser jag egentligen inte som så jätteskum med tanke på att det är lekens första röst.
Men sedan kom jag att tänka på Robyn - som är ond utanför lyan. Hon känner inte till lyan och lyan känner inte till henne... Och då tänkte jag på Snurrfians röstmotivering igen. "Jag röstar på Q för att hon gör si och så - fast hon brukar göra si och så så egentligen är det inte skumt, men jag röstar på henne ändå". Typ.
Det känns som att Snurris vill vara tydlig med att hon röstar på den enda hon får till någon teori om - hon är noga med att själv kommentera bristerna i sin teori. Kan det vara för att hon inte vill riskera att få ulvarna efter sig?
Nja. Jag vet inte. Det kan ju lika gärna betyda att hon är god? Och vad är oddsen på att Snurris skulle vara ond utanför lyan - igen?O_o
 
Hittat in för kvällen.
Tycker @Sookie uppför sig misstänkt med sitt ulvprat men skulle hon verkligen vara så tydlig med detta direkt :idea: .
Grunnar även på denna filosofiska fundering, Är det eller är de Inte ulvigt att få igång leken ;)
 
Nu har jag vaknat igen. Har läst ikapp och såhär första vändan var det ingenting som jag direkt reagerade över.
Snurrfians röst ser jag egentligen inte som så jätteskum med tanke på att det är lekens första röst.
Men sedan kom jag att tänka på Robyn - som är ond utanför lyan. Hon känner inte till lyan och lyan känner inte till henne... Och då tänkte jag på Snurrfians röstmotivering igen. "Jag röstar på Q för att hon gör si och så - fast hon brukar göra si och så så egentligen är det inte skumt, men jag röstar på henne ändå". Typ.
Det känns som att Snurris vill vara tydlig med att hon röstar på den enda hon får till någon teori om - hon är noga med att själv kommentera bristerna i sin teori. Kan det vara för att hon inte vill riskera att få ulvarna efter sig?
Nja. Jag vet inte. Det kan ju lika gärna betyda att hon är god? Och vad är oddsen på att Snurris skulle vara ond utanför lyan - igen?O_o

Intressant tanke kring rösten, men jag håller ändå med dig om att snurrfian som ond utanför lyan BORDE vara liten chans för. Jag tänker att hon bara ville hitta något att rösta på och markera att det var en dåligt underbyggd röst.
 
Hittat in för kvällen.
Tycker @Sookie uppför sig misstänkt med sitt ulvprat men skulle hon verkligen vara så tydlig med detta direkt :idea: .
Grunnar även på denna filosofiska fundering, Är det eller är de Inte ulvigt att få igång leken ;)

Jag tycker inte det är ulvigt att få igång leken, alla vill ju få leken att gå framåt. :)
 
Väldigt lite att gå på och omöjligt att säga någonting alls om vem som är vad.
Jag tänker iaf så här. En ulv håller (kanske?) låg profil i början och inväntar kanske lite mer aktivitet och röster innan denna visar sig, allt för att göra sig så osynlig som möjligt och inte dra blickarna till sig.

Och det är därför Malinois röstar på bumpo en spelare som vad jag kan se inte har visat sig överhuvudtaget?

Fast jag tror att i början beror nog aktiveten hur man är som person. Jag tror inte @bumpo har hittat leken.
 
Ja det var dax för röstning och inte har man blivit klokare..... :confused: Men nån måste man ju ta och då blir min röst
Sookie röstar på Malinois helt enkelt min teori från igår då hon var noga med att få sig själv att verka oskyldig :meh: Men sedan så har vi ju bumpo som verkligen har hållit låååååg profil.... :eek: :angel: Men jag håller mig till min första misstanke :rofl:
 
Röstlista DL 1 kl 21.30

17:26 Snurrfian röstar på quarter4ever
19:15 Malinoisröstar på bumpo
19:52 Sookie röstar på Malinois


Quarter4ever 1
bumpo 1
Malinois 1
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp