Rockabilly

Lycanthrope

Trådstartare
Ska på fest med detta underbara tema! Jag älskar ju kläderna och håret och allt :D

Men vilken typ av klänning ser nog bäst ut på någon som är lite överviktig? :o Framförallt mage, rumpa, lår.

Smink har jag lite koll på, antar jag. Men håret vet jag inte riktigt vad jag ska göra med! Har långt mörkbrunt hår, går nedanför brösten.
Går gärna "all in", det är ju faktiskt tävling om bästa outfit för temat också! :D

Och vad ska sambon ha på sig? Gärna något relativt ekonomiskt, det får räcka med att jag vill köpa klänning :p

Alla tips mottages tacksamt!
 
Sv: Rockabilly

Älskar oxå stilen :)
Rockabilly modet är ju perfekt för oss med lite extra hull på kroppen. Med markerad midja och vid klockas kjol kan du inte gå fel.
Sminket har du ju koll på men, röda läppar, vågad eyeliner och kanske en liten mousch på kinden ;) finns massa tips och inspiration på youtube. Bara att välja och vraka hur vågad du vill bli.
För håret tipsar jag oxå om att kolla youtube för grundliga instruktioner. Men stor rund lugg, håret uppsatt och en bandana knuten runt huvudet blir snyggt och är rätt lätt att göra.

För killen. Blå jeans, inte blekta, slitna eller nått utan riktigt mörkt blå. Wrangler stuk. Uppvikta nertill och en vit t-shirt
 
Sv: Rockabilly

Tack! :)

Tror du jag vågar mig på en sån där typisk halterneck man ser här och där? Tycker dom är fina :p
Jag har ju inte så stora bröst, jag är som ett päron.

Något sånt här?
254x254.jpg


Det är en månad kvar, ska vara delvis utomhus så behöver någon passande tröja till. Vad bör det vara för tröja?

Vad borde sambon göra med sitt hår?
Han har långt han också, fasta bara nästan ner till axlarna. Han kan klippa av en del om det behövs för någon frisyr. Mörkblont hår. Så man kan ju göra något skoj med hans hår också menar jag! :D
 
Sv: Rockabilly

Maskerad är ju så roligt! Och google är din vän när det kommer till inspiration och bilder.

rockabilly3.jpg


Electric-Alice-Rockabilly.jpg


rockabilly-swing-dress.jpg


images


1555200814713594184166_L.jpg


Fast det bästa tipset är ju att titta på Grease! :D
 
Sv: Rockabilly

Halterneck fokuserar ju gärna på brösten. Ar du haft skärningen på nått annat klädesplagg innan? Hur gillade du det?
Tycker själv att halterneck är snyggast, rak skärning över brösten gör inget plus för boobisarna. Ger snarare intrycket av att du har en, lång/bred tutte.
När jag var på rockabilly bröllop i vår hade jag en tunt stickad bolero med knappar fram, som en liten kofta. Vart kanonbra. Köpte min på Gina, kan vara svårt nu dock då det inte är säsong kanske.
Men har sett liknande tunnare söta saker i butikerna.

Hans hår...hmm, lite längd e nog bra. Tänk Elvis med hög lugg och bakåtslick på sidorna.
 
Sv: Rockabilly

Tror jag haft liknande innan, vet inte hur brösten blir riktigt i en sådan klänning?

Men jag tycker dom klänningarna är så söta :p
 
Sv: Rockabilly

Jag hittade en annan klänning men den var slut i lager, så lutar mot en sådant som ovan, men med röda prickar.

Ska färga håret riktigt mörkbrunt också, det har bleknat lite.
Är det för mycket rött med en röd scarf i håret? Eller bör jag ha någon annan färg?
Svarta pumps eller vad har man?


Sambon klurar på frisyr, han har väldigt högt hårfäste nämligen!



Kom på att jag kanske inte ens passar i rött O_o
 
Sv: Rockabilly

Röd scarve funkar fint.
Enkla pumps som sen går att använda till annat är ju bra. Har även sett att typ skopunkten har haft söta prickiga skor i skön rockabilly stil. Så kolla lite. Fast har du prickig klänning kanske det räcker med prickar där.

Googla lite frisyrer för karln. Sitter på mobilen så kan inte länka, men ska göra ett försök senare :)
 
Sv: Rockabilly

Ja, smart med keps!

Då kan ha det vanliga håret slickat bakåt i tofs? Eller vad gör man? :p


Krulltroll: Klänningen jag har beställt är svart med små vita prickar, mittemellan lång, små axlar, så ingen halterneck.

Vill gärna ha färger till detta! Rött är ju fint.
Så rött hårband då till frisyren. Och så något roligt halsband. Ska man ha rött läppstift? Det vet jag inte om jag passar i :o

Men skorna, vad kan man ha för färg på dom? Jag har sett vissa ha leopard och hänvisa till rockabilly, men vet inte om det passar?
 
Sv: Rockabilly

Röda läppar är nästan ett måste tycker jag.
Var också lite orolig när jag skulle ha det första gången, men efter lite testande hittade jag rätt röda nyans för mig och jag tycker det blev grymt.
Här är jag:)
576736_10151389678793789_957274890_n.jpg

540137_10151409352658789_1374053157_n.jpg

Röda läppar och ordentlig eyeliner är A och O i maken tycker jag.

Jag hade nog kunnat tänka mig röda skor till din outfit, för att få det röda att gå igen. Själv kombinerar jag gärna just rött och svart.
Kollade lite på online-skoshoppar
9705957720094.jpg

9705955426334.jpg

9707842207774.jpg


Och sen finns det ju enkla enfärgade svarta eller röda pumps :)
Leopard funkar nog bättre till en omönstrad klänning, eller iaf prickfri. Tror det lätt blir för mycke anars.
 
Sv: Rockabilly

Min? Den hittade jag på cassels för någon månad sen. Billig också, tror jag betalade 200 futtiga pengar för den :)
 
Sv: Rockabilly

jetset hittade jag min klänning på iallafall, dom hade massor i rätt stuk :)


Krulltroll: Min har samma sorts prickar som din :)
Översta skorna var ju jättesöta!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Äldre Skriver från mobilen, så ursäktar om autocorrect spökar. Har mer och mer på sista året märkt av ett problem när jag rör mig ute...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 990
Senast: Mammas
·
Kropp & Själ På bröllopstorget är det inte mycket drag, så provar här :D Jag ska precis beställa tärnklänningar men kan bara inte välja om de ska...
Svar
12
· Visningar
1 773
Senast: nyponros
·
Kropp & Själ Förlåt min stress men mitt liv är så emot mig just nu att jag helt glömt av att det är nyår imorn och vi är bortbjudna på lite mer fancy...
Svar
8
· Visningar
3 104
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp