Rockardproblem

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jempan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 058

Jempan

Trådstartare
Jag har ett litet problem. Fick för ett tag sen låna en rockard av en tjej i stallet o skulle prova o köra min gamla tant igen, men vagnen har inga draglinor. Vart fäster jag bröstan??? Sett flera på blocket som inte heller har draglinor, så vad gör jag?

Sv: Rockardproblem

Jag har ett litet problem. Fick för ett tag sen låna en rockard av en tjej i stallet o skulle prova o köra min gamla tant igen, men vagnen har inga draglinor. Vart fäster jag bröstan??? Sett flera på blocket som inte heller har draglinor, så vad gör jag?

Har rockarden skalmöglor? Några dm in på skalmen, på undersidan så brukar det sitta en ring på varje sida som man kan fästa bröstan i.
Om inte det finns såna så kan man använda en långbrösta som man lindar runt skalmen och sätter fast längst in mot korgen. Ibland finns det en pigg som är till för att man ska sätta fast bröstan i. Finns det ingen sån så kan man sätta fast bröstan med gummiremmar. Det brukar alltid gå att fästa på nåt sätt intill korgen.

Sv: Rockardproblem

Tack för svaret! Jo det finns både "ringar" o små piggar/ploppar längst bak mot korken men bröstan är för kort! I slutet av bröstans remmar är det lixom små hål, antar att den varit till en rockard som haft fästet längre fram då?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Bullen22
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 263
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka