Roeckl handskar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare XenaStina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 4 117
X

XenaStina

Hej!

Är det någon som vet någon site på nätet där man kan beställa Roeckl ridhandskar billigt?
De kostar ju en hel del men av alla ridhandskar jag haft tycker jag bäst om dem, dock är de väldigt trasiga nu.. efter flera år...
Utlandet är ok om de inte har för mkt fraktkostnader....
tips?

Köpte Meredith Michaels Beerbaum-vantar men de var inte lika bra som de "vanliga" roeckl handskarna... + att det gick sönder lite i sömmen på mina jättefort...

hälsn. Stina

Sv: Roeckl handskar

Dom finns ju i dom flesta affärer!
Men testa typ Sharpmans hemsida eller något sådant.

Håller med, har bara Roeckl handskar själv!

Dom är verkligen dom bästa vantarna :banana: Tror inte det blir billigare att betälla dom från internet :smirk: Säger som Excalibur, dom finns ju i dom flesta ridsports affärerna.

Går dom o hitta i sverige under 300kr?
Älskar mina, vill köpa upp ett lager, ifall dom skulle sluta tillverkas nån gång :) :idea:

Det tror jag inte de gör. ;)
Annars är det ju väldigt bra att kolla på stora "hästfester" typ Falsterbo, Strömsholm, Globen... Köpte mina på Strömsholm för 200! :banana:

www.calevo.com

kan ju inte bli så dyr frakt, grejerna väger ju inte spec mycket om du bara ska beställa flera par handskar.....

HEj!
tack för alla tips =) har kollat runt lite men de kostar runt 300 ja... vet att de håller många år och är värda att betala mer för.. men 300 känns mkt iaf :S MMB handskarna med samma märke köpte jag för 199 har jag för mig? under scandinavium...
Är det ett tyskt märke? inget som kan beställas billigare från USA för att dollarn är låg då?

300:- Är inte särskilt dyrt.
De håller ju som sagt i ett par år o är du beredd att beställa hem dom från utlandet med frakt så är ju 300:- absolut inte mycket..

Eller? :angel:

Nä.. det beror väl på hur man ser det... å ena sidan tycker jag 300 är mkt för ridhandskar.. (speciellt då jag slarvar bort dem rätt ofta..)
Men å andra sida har jag köpt sååå många "kopior" som inte alls varit lika bra.. och tillsammans blir det ju mkt mer än 300 kr...
Tja.. det beror ju på vad man får betala från utlandet... En del grejer lönar sig att beställa från tex. USA... speciellt nu när dollarn är någorlunda låg... skivor kan löna sig trots frakt, även dvdfilmer, levi's jeans... tänkte att någon kanske visste var man kunde hitta handskarna billigt... men är de tyska? isf lär ju inte USA bli billigare.... ska nog ta och köpa ett par här hemma iaf.. när jag har lite pengar...

jag har haft mina roeckl handskar i typ 2 månader och har redan fått bytt dom 2grr för att dom gått sönder i sömmarna.. :crazy:

jacson har ett par kopåier som kostade 69:- o dom har hållt 1 år..

Var det "vanliga" roeckl då? för mina MMB handskar gick sönder i sömmen första gången jag red med dem... köpte dem på mässan på scandinavium och tänkte inte på kvitto då.. så det är inte mkt att göra... trist dock...
de andra, "vanliga" höll i flera år...

Använder mina dagligen till alla ändamål i stallet.
Håller inte mer än ett år.
Men de är de absolut skönaste.

Alla dra tråd med dessa vantar är ingen hit.
Skinnet slits direkt!

Visst är Roeckl handskar sköna men dom håller inte bra. Gillar Equipage action bättre de håller bra med. Peplis: är jacson sköna jag funderar på att prova

tycker jacsons känns plastiga men de blir kankse bättre efter lite användning?

Då kör jag på jacson, för det känns lite små surt att lägga ut 300 kr på nåt som inte håller.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Efter att ha spenderat morgonen med att plasta hästen hovar ännu en gång börjar jag bli riktigt rådvill på vad jag ska ta tag... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 958
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka