Roeckl high-tech vilken storlek?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 836
H

Havregryn

Hittar inget storleksförklaring för Roeckl high-tech handskarna. Någon som kan hjälpa mig, jag har S på MH handskar.

Sv: Roeckl high-tech vilken storlek?

Har inte high tech samma storlekar som andra roeckl-handskar? I så fall kan jag bidra med att jag har stl 5 i roeckl och 150 cl i t ex jacson.

de är de jag icke vet så tänkte att jagh drar till med modellen direkt så blir de lättare. Hmm.. hur många storlekar är de innan du har S på jacson handskarna?

jag har small på Jascons och storlek 7 på Roeckl. Passar perfekt :idea:

Hmm.. är jacson "normala" i strorleken?

Det bästa är väll att prova egentligen innan. Men jag har typ alltid small på mina handskar. Så storlek 6,5 eller 7 skulle jag chansa på.

Ja, jag har samma storlek i roeckl som andra handskap, om det kan vara till någon hjälp:)

om de hade varit så lätt att prova dem hade jag ju aldrig behövt starta denna tråd.:idea:

okey.. fast de skriver ju icke ut sina storlekar som S M osv..

Jag brukar ha M hos jacson och får ta 8:or på roeckl. Tycker att roeckl är ganska små i storlekarna jämfört med "svenska" handskar som har sifferstorlek.

Altså det skiljer sig ju inte alls mkt imellan storlekarna. Jag har säkert minst 10 par roeckl handskar och jag kan ha både str 6 och 7.5.

Du har ingen du känner/bekant som du kan prova handskar av?
För det är ganska svårt att "gissa" jag brukar ha small på handskar men kan ha 4 olika str på roeckl.

Liknande trådar

Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Puh
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka