Roeckl vinter

Nu svarar jag inte på frågan men kan vara värt att titta på Uvex också. Jag har ett par vinterfodrade som känns lika bra att rida med som mina vanliga Roeckl.
 
Jag köpte ett par handskar på SIHS mässan som jag tyvärr är osäker på vad modellen heter, men efter googling ser det ut att vara 'Wago'. De är av skinnimitation med fleecefoder och är amazing! :D

Jag har alltid haft problem med händerna då de fryser väldigt lätt samtidigt som jag bara inte klarar av tjockare handskar utan att känna mig helt handikappad. Men dessa är sköna och smidiga samtidigt som de är tillräckligt varma och står emot väta bra! Dessutom snygga och ger bra grepp!
Är det riktigt kallt så fungerar det också att ha ett par tunna Back-on-track handskar under men har ännu inte behövt testa detta i praktiken.
Så dessa kan jag varmt rekommendera. :)
 
Jag köpte ett par handskar på SIHS mässan som jag tyvärr är osäker på vad modellen heter, men efter googling ser det ut att vara 'Wago'. De är av skinnimitation med fleecefoder och är amazing! :D

Jag har alltid haft problem med händerna då de fryser väldigt lätt samtidigt som jag bara inte klarar av tjockare handskar utan att känna mig helt handikappad. Men dessa är sköna och smidiga samtidigt som de är tillräckligt varma och står emot väta bra! Dessutom snygga och ger bra grepp!
Är det riktigt kallt så fungerar det också att ha ett par tunna Back-on-track handskar under men har ännu inte behövt testa detta i praktiken.
Så dessa kan jag varmt rekommendera. :)

Låter lovande! Jag fixar inte heller för tjocka vantar, behöver varma men ändå smidiga.
 
Har aldrig testat ngn av vintermodellerna. Vilken av dem är bäst?

Jag har haft både Wago, Vestas vintermodell och såna där jättetjocka som jag glömt namnet på och nog bytts ut nu några år senare.

Jag tycker nog mest om Wago till vinter. Jag upplever dem lite varmare än Vesta vinter. Och fortfarande oklumpiga nog att rida lite vettigt sas och ev med kandar etc.
De supertjocka är liksom lite väl klumpiga. Även om de åkt på när det varit så kallt att man skulle tappa fingrarna efter några hästar. Då har jag tom haft stickade yllefingervantar under i värsta fall.
 
Jag älskar mina Roeckl Julia. De är så himla smidiga och sköna (och snygga :angel:) och blir aldrig sådär genomblött kalla när det regnar. Nu när det är som allra kallast kan jag tänka mig att någon lite tjockare variant hade varit att föredra, men mina har varit helt underbara i höstrusk och snömodd vid uteritter och helt perfekta i oisolerat ridhus. Men barbackaturerna nu under -10 görs i tjocka klumpiga reflexhandskar :p
 
Jag fick precis hem mina Wago, har ridit i dem en gång och jag är jättenöjd.
Jag har haft både Wago, Vestas vintermodell och såna där jättetjocka som jag glömt namnet på och nog bytts ut nu några år senare.

Jag tycker nog mest om Wago till vinter. Jag upplever dem lite varmare än Vesta vinter. Och fortfarande oklumpiga nog att rida lite vettigt sas och ev med kandar etc.
De supertjocka är liksom lite väl klumpiga. Även om de åkt på när det varit så kallt att man skulle tappa fingrarna efter några hästar. Då har jag tom haft stickade yllefingervantar under i värsta fall.


Det låter som Wago är den bästa modellen om man inte vill ha för klumpiga vantar. Ska nog beställa hem ett par såna och prova :-)
 
Nu har jag fått hem och hunnit provat Roeckl Wago handskarna. Jättesköna men inte så varma som jag förväntade mig. Är ganska frusen men de funkar helt klart i ridhuset :-)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om man vill slippa vintern med kyla och snö vilket land är då lämpligt att vara i med hundar? Gärna runt 20-22 grader.
2
Svar
26
· Visningar
1 660
Senast: Wingates
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
951
Senast: fio
·
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
711
Senast: __sofia__
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp