Rökning på inglasad balkong ledde till uppsägning

Bor i relativit nybbygt område och här får man inte röka i lägenheter, på balkong/uteplats eller ens på området. Det står i kontraktet att det är förbjudet.
De får gå ut till vägen.

Det tycker jag är enda vettiga. Att utsätta barn och vuxna för passiv rökning bara genom att de passiva befinner sig i sitt hem eller närheten därav känns inte rimligt.
 
Jag är ruggigt kluven till det där.

Jag tycker både det är bra att det blir konsekvenser samtidigt som jag inte vill inskränka för mycket. Om de inte får föka på balkongen ska de gå ut 100m ifrån huset i en rökruta? eller hur är det tänkt?

Nej jag förespråkar inte rökning jag är bara väldigt kluven i frågan.

Jag visste inte ens att det fanns allergihus :)

Har ar det vanligt att hus och ofta hela bostads omraden ar rokfria. Rokare maste da ga fran bostads omradet till gatan eller annan "public place" for att roka. (eller bilen om den ar parkerad pa gatan.)

I Davis, Kalifornien, minns jag att rökning var förbjuden utomhus på alla allmänna platser (detta var drygt 20 år sedan dessutom!) - man fick BARA röka inne i sin bostad...!

Californien var den forsta stat i USA som hade rokforbud i ofentliga byggnader och platser i USA ... men efter Canada. :p I dag ar det nog inte manga hyresvardar som accepterar att man roker innomhus, men jag minns ocksa hur bakvant det blev nar rokforbuden i allmanna lokaler forst infordes.:p men det vanligaste i Californien och aven har i Oregon (och ostkusten ocksa) ar att man gar ut till gatan och roker.
 
Även om jag anser att folk får göra vad de vill (nästan) är jag väldigt emot rökning inomhus. Det är liksom inte som så att röken enbart stannar inne hos den som röker utan det sprider sig. Jag vaknade dagligen upp i en rökig lägenhet pga grannen under rökte.
Har man valt att röka får man visa mer respekt då det är du* själv som började, som utsätter andra för passiv rökning osv.

*Inte du som i TS utan mer allmänt som kan appliceras på de som röker.

Vissa saker kan man dock inte undvika såsom päls i tvättmaskin osv (vissa har ju husdjur) och det går heller inte att be alla börja med parfymfritt (för det är säkert någon som vill lukta parfymflaska).
Är för allergihus och hoppas dock att de som får bo där ska vara de med just allergier.
 
Jag är ruggigt kluven till det där.

Jag tycker både det är bra att det blir konsekvenser samtidigt som jag inte vill inskränka för mycket. Om de inte får föka på balkongen ska de gå ut 100m ifrån huset i en rökruta? eller hur är det tänkt?

Nej jag förespråkar inte rökning jag är bara väldigt kluven i frågan.

Jag visste inte ens att det fanns allergihus :)

Fast konsekvensen av att folk får röka på balkongen är att andra får sin frihet att vistas på sin balkong inskänkt. Vi kunde inte använda vår balkong alls när vi bodde på ett annat ställe än vi gör nu. Det var alltid minst en granne på balkongen och rökte. En var pensionär och tillbringade stora delar av dagen på sin balkong och rökte enorma mängder. Det vällde ut rök i trapphuset och in i vår lägenhet. Vidrigt!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp