Röntgenresultat på min lilla import :)

Zoya

Trådstartare
Ni kanske minns att jag i våras presenterade en ny hund, en liten (nåja) puppis importerad från Sydafrika :)

Vissa av er kanske även minns vilken otur jag haft med mina senaste hundar .- en med HD, en med allergiska tendenser, en infertil etc.
Men nu verkar ju allt gå min väg - detta fick jag iofs redan på för några veckor sen redan men glömt meddela.

Alltså:
Jag röntgade sydafrikanen bara ett par dagar efter hans ettårsdag (jag kunde bara inte vänta längre :p ) och resultaten kom tillbaka med HD A/A och ED 0/0.

Och ingen kan vara gladare än mig! :bump::bump:

fuji2009.JPG
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Vad kul, grattis! Skönt att vindarna vänt lite. :laugh:

Jag är ju ingen ridgebackmänniska men tycker att det där ser ut som en riktigt fin hund.
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Tack tack :laugh:
Ja, det hade nog tagit kål på mig om även denna hund fått "kasseras", han var nämligen både dyr och omständig att få hit ;) för att inte tala om den psykiska knäcken man får när det liksom aldrig blir bra :cool:

Ja, han kommer nog bli fin när han är klar, om sisådär ett år eller så :rofl: . Just nu är han i en hemsk tonårsfas där det bara är lååånga giraffben och ingen bröstkorg :D
Den där bilden togs när han var drygt 9 månader gammal - d.v.s strax innan han blev en finnig, gänglig tonåring som är i målbrottet ;) Av förklarliga skäl tas inga bilder i nuläget :angel:
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Åh vad underbart! :D (och jag säger som skogstrollet, jag tycker att han ser jättefin ut!)
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

ÅH vad underbart att höra! Det var verkligen på tiden att det började gå bra för dig med ditt hunderi!:bow::bump:
Och guud så läcker han är, även som en giraff utan bröstkorg;):love:


(Btw - Dina kusiner Kari & Nina hälsar, dom sitter här vid mig nu och tyckte också att din sydafrikan var riktigt läcker:p)
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Jag kommer själv att importera från Sydafrika inom de närmaste åren och skulle bara vilja veta lite om dina erfarenheter av detta rent praktiskt. Jag har räknat ut att hunden kommer att hinna bli över ett år innan den kommer hit, då jag tänkt ta den via ett EU-land (Danmark). Valpen måste först vara rabiesvaccinerad och testad för antikroppar innan den får komma in i EU och där måste den sedan vara i minst 6 mån innan jag får ta in den i Sverige.
Hur gjorde du för att få hit din sydafrikan innan ett års ålder?
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Jag tog in min via Ryssland. :)
De har inga restriktioner gentemot tredje land så han flög till Ryssland vid 9 v. ålder och vaccinerades mot Rabies där vid 12 v, sedan togs antikroppsprov efter 120 dagar och han kunde därefter åka vidare till Sverige :)

Läs mer i SJV:s broschyr (sid 14) om detta :)

De enda länderna, som jag vet, man kan praktisera detta sätt med är USA och Ryssland då inget av de länderna har några särskilda krav för import från det vi kallar tredje land.

Han var alltså 7 1/2 månad eller så när han kom hit.
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Nyfiken fråga..

Var är hunden under månaderna den är i "mellanlandet" (i ditt fall Ryssland)?
Inackoderad hos någon eller?
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Nyfiken fråga..

Var är hunden under månaderna den är i "mellanlandet" (i ditt fall Ryssland)?
Inackoderad hos någon eller?

I mitt fall så har vi en hel del kontakter i Ryssland så han bodde hos en bekant till oss. Det är ju nästan en förutsättning att man känner någon i mottagarlandet som kan ta hand om hunden under tiden.
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Grattis! Helt underbart vacker han är!
Lite off topic men måste fråga. Tycker du att det är stor skillnad på temperament mellan RR i sydafrika och här i Sverige?
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

OK, misstänkte att det var något sådant. ;) Känndes dyrt och lite osäkert att ha hunden på t ex pansionat under så lång tid.

Grattis till de fina röntgenresultaten också såklart!
 
Sv: Röntgenresultat på min lilla import :)

Okej, då förstår jag. Har själv övervägt att ta valpen via USA, men kommer att välja att den stannar i Sydafrika tills den är vaccinerad, eftersom jag då även kan få den förhandsröntgad där. Om det inte ser bra ut så behöver valpen aldrig lämna Sydafrika.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min uppfödning kommer att få ligga på is ett bra tag framöver.... en efter en så faller mina hundar bort som potentiella avelshundar...
Svar
18
· Visningar
1 538
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp