Rolf-Göran till Globen med blåljus?

(Ridsport) Visserligen är Rolf-Göran Bengtsson Sveriges egen hoppkung, men nu vill Globengeneralen Ulf Rosengren att Rolf-Göran ska få poliseskort till tävlingarna på söndag - något som bara görs för statsöverhuvuden.

Läs mer...

Sv: Rolf-Göran till Globen med blåljus?

Så bara för att RG inte har bokat en flygbiljett som tar honom till Stockholm i god tid, så ska han få poliseskort??? :eek::mad:

Det kan väl polisen bara fakturera Globengeneralen i så fall, vafan ska polismakten engagera sig i att agera snabbtransport för?

Kom i tid eller låt bli. :cool:

Så bara för att RG inte har bokat en flygbiljett som tar honom till Stockholm i god tid, så ska han få poliseskort??? :eek::mad:

Det kan väl polisen bara fakturera Globengeneralen i så fall, vafan ska polismakten engagera sig i att agera snabbtransport för?

Kom i tid eller låt bli. :cool:

Orsaken till att Roffe inte hinner tidigare är att han är i Abu Dhabi och rider finalen i Global Champions Tour på lördagen.

Så jag förstår honom fullt ut att göra prio 1 på den tävlingen före Globen. Vill Sverige se honom hemma så får man väl se till att det går att ordna utan eller med poliseskort!

Det känns väl säkrast (ur trafiksynpunkt) att flyga in honom med helikopter!?

Ja, man prioriterar ju som man vill. Men poliseskort? Det hoppas jag verkligen inte att de ställer upp på!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter De vann EM-guld med Sverige 2023 och är ett av ekipagen som finns med i OS-diskussionerna. Till helgen gör stjärnduon första...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen blev det inte bara vinst i finalen för sjuåriga hästar för Rolf-Göran Bengtsson. I kaninhoppningen i Falsterbo blev det...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 045
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka