Roliga djurnamn??

Sv: Roliga djurnamn??

känner en ponny som kallas Hannibal Lecter av ägaren.. tror det riktiga namnet är Pedro. men han går där och ser så arg ut med sin munkorg..
på ridskolan här har de en tinker som heter som han ser ut: Mustasch!

vet en katt som först hette Jasmine, sen Lassemaja och numera Buster.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Jag tänkte jag kunde skicka in några namn som vi haft på våra djur.
Katter:
Benzen (Han hette egentligen Benz, som i Mercedes Benz, men vi kallade honom Benzen)
Harriet

Hund:
Sassou

Kanin:
Bianca

Marsvin:
Buster

Sen kommer det även en liten hankatt hit också, han kommer förmodligen kallas Franklin eller Torsten.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Min pojkvän har en honkatt som heter Zlatan. Han var väl kanske 14 år när han döpte henne. (han visste att det var en hona)

Sen så hade min kusin en liten hamster av nåt slag som hette Dansken.

Själv har jag bara haft fiskar. Jag och min syster fick varsin Black Molly som vi så kreativt döpte till Molly och Kim, Molly för sakens skull lixom och Kim för att vi inte visste vad det var för kön på dom. :)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Min första kanin hette Snöis (han skulle hetat snövit om det varit en tjej ;) ) Ingen fattade vad han hette och farmor sa alltid Snö-Is...
Vi hade en häst som heter Hugo boss, men vi kallade honom för Stampe, han var stor som ett hus och när höet tog slut i transporten stampade han tills man fyllde på..:angel:
Min pappa hade en fisk som hette Elake-åke eftersom han åt upp de andra fiskarna (inklusive hans fru) :devil:
 
Sv: Roliga djurnamn??

kl

Jag har haft en kanin (hermelin) vid namn Myran. Men innan jag fick henne så hette hon Nasse :p

Vi har även haft en katt vid namn Djingis Kahn :D (efter den mongoliske fältherren, ni vet ;))
 
Sv: Roliga djurnamn??

Jag har en kanin som heter HipHop :) Och en häst som heter Robin Hood :) Hade två hundar som hette Pepsi och busan :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

KL
  • Har haft en häst(gotlandsruss) som hette Bus-Johan och hans halvbror hette Bus-Oskar. Båda var efter hingsten Bus och uppfödaren tog helt enkelt pappans namn och la till sina söners namn efter...
  • Min kanin hette Marodör(ytterst passande namn på den herren!)
  • Marsvinen döptes från början till Nova och Diva men fick till slut heta Skrik och Panik(efter smådjävlarna i Disneys Herkules):angel:
  • En av mammas katter heter Anton Nilsson efter nån politiskt aktiv snubbe som tydligen var en av de sista som hängdes innan Sverige avskaffade dödsstraffet(Min far som döpte katten dock).
  • Mammas andra katt heter Twiggy eftersom hon var så mager när hon flyttade hem till oss.
  • Min första ponny hade uppfödaren döpt till Gullviva eftersom hon var gul.
  • Ägaren till shettisarna jag red som liten hade en travar/connemara korsning med det tjusiga namnet Giraff:rofl:
  • Exet har döpt sin nya katt till Lenin...:crazy:
  • Känner en häst som heter Lill-Snårre och en som heter Sten, båda travare.
  • Shettisar hela högen: Beylis, Bibba, Myran, Mirakel, Lussi, Pastillo, Enya, Rimanda, Beda, Bertil
  • Russ/shettiskorsning med namnet Myrhästen
  • Russen Vilse, I och Pannkakan(uppfödaren ville döpa EN häst till just "Vilse i Pannkakan" men det godkändes inte så då såg hon till att få som hon ville ändå:rofl:)
  • Stallkatten Kattungen(som växte upp till en stor hankatt men nåt annat namn fick han aldrig.
  • Kompisens katt Katt och kaninen Kanin(4 årige sonen som valt namn där), hos hennes morföräldrar har katterna genom åren döpts efter kryddor. Jag kommer ihåg namn som Ingefära, Kanel och Peppar.
  • Katterna Botten och Toppen
  • Hunden Micro(stor tjock labbe)
  • Gotlandsruss(inte mina, jag har bara träffat dem som hastigast): Yllet och Pejnarve Polis.

Fler finns det men det var dom som gick att skramla fram ur minnet sådär direkt...
 
Senast ändrad:
Sv: Roliga djurnamn??

Kul tråd! :D
Min hund har ett roligt namn hon heter Fixa.

Hamstrar:
Hammy
Viggo
Sigge
kanske inte så speciella men ändå :p

kaniner:
Perdita (Perdis)
Putte
Pärlan

Marsvin
Zixten
theodor (theo)

undulater:
Shakira (shaggy)
Undy (undy"lat")

Katt:
Svea
Molly

Vi döper också vissa av våra fiskar till bla Jörgen,Morgan och Gunnel ;) Hönsen får också namn som Gonzo Doris Dolly Nahla mm mm ;)
 
Sv: Roliga djurnamn??

*kl*

Min hund heter Ipod och våra katter Gomez och Mrs. Adams :D

När jag var liten döpte jag en hittekatt (hane) till Gullvivan... Fint ;)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Kom på att våra grannar döpt sina marsvin till Bella och Dorabella eftersom de trodde båda var tjejer. Ett tag senare visade det sig att Bella var en kille eftersom Dorabella hade fått små marsvinsungar!:D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Vår kanin heter Kent Agent, döpt av uppfödaren och självklart får han fortsätta heta det :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Bra tråd för att få tips på roliga namn!

Ett av marsvinen heter Ahmed.

Har haft en katt som hette Quaxo.
 
Sv: Roliga djurnamn??

Haft en del djur och under och fick döpa många katter själv när jag var liten!

Så vi har haft katter som haft/har namnen

Büss/busan
lill tjejen
muffins
don juan
linus på linjen
samy


Hund:
zonda
 
Sv: Roliga djurnamn??

Mötte en hund som hette Farfar när jag var ute med min hund. Plötsligt sprang det fram en liten papillon till min tik och när jag påpekade att hon löpte så började de skrika farfar, farfar kom hit! FARFAR! Jag höll på att garva ihjäl mig.
Min katt hette Kjell-Åke Jansson...
 
Sv: Roliga djurnamn??

Jag hade en kanin som hette luddelump och en som hette kondrad
Katten min heter Uscha (kallas lilla blä)
Vår hund Hette Alderbäckens Lotta
Bekantas hund hette Sudden (han va stor och svart:D )
Ett marsvin vi passade hette plurran
Min guldhamster hette Kurt olsson, kallades kurtan
 
Sv: Roliga djurnamn??

kl. Duger dessa? ;)
Mastiffen Göte
Terrien Roffe
Bolognesen Daga
Katten Hugo
Kattmamman svea med sina kattungar Sonny, Jhonny och Conny
Oramarna Egon och Elsa

Hästarna har dock tråkiga namn.. "Loppan och Matte" ..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 342
Senast: Amha
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 576
Senast: skogaliten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 137
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp